Sabtu, 9 Februari 2013

Lawatan YPP1M ke PMKT Melaka

Pada 04hb Februari 2013, rombongan Yayasan Pembangunan Pondok 1Malaysia (YPP1M) telah mengadakan lawatan sulung ke pondok Pertubuhan Murid-Murid Kitab Turath (PMKT), Melaka sebagai program pertama yang dirangka sepanjang tahun ini.

PMKT dipilih daripada senarai pondok pengajian dalam direktori pondok. Mereka menerima sumbangan berbentuk nashkah al-Quran, majalah agama dan minuman, manakala PMKT menyampaikan cenderahati kepada YPP1M berbentuk buku-buku agama karangan ulama terdahulu.

Rombongan YPP1M diketuai Penasihat Kehormatnya, Senator Datuk Dr Mashitah Ibrahim; Pengerusi Lembaga Pengarah, Haji Juhaidi Yean Abdullah dan Ahli Lembaga Pengarah, Dr Roshidah Ahmad.

Rombongan YPP1M tiba di pekarangan PMKT pada jam 11 pagi dalam keadaan cuaca hujan. Seramai 11 wartawan dari RTM (empat), Utusan Malaysia (dua), Berita Harian (satu), Bernama (dua), Melaka Hari Ini (satu), Sinar Harian (satu) hadir untuk membuat liputan.

Pengerusi dan Mudir PMKT, Tuan Haji Fuad Ebnu Ali menzahirkan rasa gembira dengan kehadiran rombongan YPP1M dan berharap dapat mengeratkan hubungan.

Tiada ulasan: