Ahad, 11 September 2022

Areej takut dengan masa depan

Saya takut dengan masa depan,” kata Areej kepada media tempatan di Gaza. “Hidup saya tidak akan pernah sama seperti dulu. Saya tidak dapat bermain dengan rakan-rakan saya seperti yang pernah saya lakukan, kerana saya dalam kesakitan dan saya terpaksa menjalani beberapa pembedahan.” Bapa Areej, Ayoub, masih terkejut ketika dia bercakap dengan wartawan mengenai detik-detik selepas kejadian itu. “Apabila kami tiba di hospital, mata kanan Areej dalam keadaan sangat teruk. Saya serta-merta menyedari anak saya telah kehilangan matanya,” katanya. Ayoub memberitahu kami bahawa Areej sedang bergelut dengan kesakitan emosi dan fizikal. Beliau menyeru masyarakat antarabangsa untuk mendedahkan jenayah perang Israel laknatullah. Areej Asaliya yang berusia 10 tahun kehilangan matanya semasa perang terbaru Israel laknatullah di Semenanjung Gaza. Dia bermain di atas bumbung rumahnya di kem pelarian Jabaliya apabila serangan udara kuat Israel laknatullah melanda kawasan kejiranan. Allahuakbar 🥺 - Sumber: The Palestine Chronicles

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran