Isnin, 12 Mac 2012

Kejam dan Al-Fatihah


Setiap hari sejak media cetak dan letronik mendedahkan kehilangan adik Nurul Nadirah Abdullah yang baru berusia lima tahun, maka hari-hari seterusnya saya tidak sabar mengikut perkembangan semasa mengenai nasibnya.

Semalam, saya berasa terharu dengan kunjungan isteri Sultan Johor, Raja Zarith Sofia Idris Shah ke rumah keluarga adik Nurul bagi bertanyakan khabar.

Tetapi, malam ini, selepas selesai solat Maghrib, saya melayari laman web dan terkejut mendapat berita terbaru melaporkan adik Nurul yang dilaporkaan hilang itu dijumpai rentung.

Astagfirullah... siapakah yang begitu kejam membunuh seorang kanak-kanak yang tidak berdosa? Apakah salah dan dosa si kecil ini sehingga dia diperlakukan sedemikian kejam?

Manusia atau binatang yang bertindak membakar adik Nurul sehingga menjadi mayat yang rentung?

JOHOR BAHARU: Ketua Polis Daerah Seri Alam Supt Roslan Zainuddin hari ini mengesahkan mayat rentung ditemui di Nusa Damai, dekat Seri Alam pada 8 Mac lalu sebagai kanak-kanak malang yang dilaporkan hilang sebelum ini iaitu Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang.

Beliau berkata, hasil ujian DNA yang dijalankan terhadap mayat berkenaan yang dikeluarkan oleh Jabatan Kimia pada Isnin mengesahkannya.

"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya," katanya kepada pemberita di sini, Isnin. -BERNAMA

Tiada ulasan: