Rabu, 22 Julai 2009

Pemimpin ku


10 ulasan:

muzaidi berkata...

Kenapa papar gambar saja? ulaslah panjang lebar mengikut hukum? kan saudara memang hebat mengkritik dan mengulas ikut hukum islam.

Tanpa Nama berkata...

Sebelum tuan ulas, dah banyak ustaz2 depa ni keluar fatwa dah.. dia orang buat tindakan pre-emptive utk menghalalkan benda ni..

tup2 keluar pulak gambar DSAI.. dgn isu yg sama tapi lagi worse, cuma kali ni nak tgk pulak ustaz2 depa pusing macam mana..

zekzaidi berkata...

Kenapa tidak ulas saja? tak payah letak gambar? letak lah? kan saudara hebat dalam membuat ulasan

Lun berkata...

Itu bertafakur tu, kalau orang Islam berdoa yang bukan Islam bertafakur..

Tanpa Nama berkata...

Susahlah pengikut fanatik pembangkang yang gila ni. Ulas susah, tak ulas pun dia orang susah. Kalau kau tak nak ulas, baik aku yg ulas. Dengar ni Muzaidi ke, zekzaidi ke, tah menatang zaidi apa lagi...tok guru mu yang mu pujo mace ketua ajare sesat tu, tok guru nik aziz tuh, guano tok sir ulas pasal nizar celako nih? Nizar ni kalu mu nok tau adolah manusio hok ake jahanekan org melayu. Nizar celako nih telah murtad sebenarnyo...gitu jugok tok guru dio. Alah ko org cepat2 tubit fatwa kapir haram. Tapi alah ko dio, senyap sedik. Nilah tok guru bengong. Samo benggong dgn anok2 buah dio hok benggong tuh. Muzaidi ko, zekzaidi ko, nate zaidi ko, sedar2lah weh. tok guru mu tu meme manusia tok pakai. dio org politik jah, tok sohlah mu nok sanjung dio. syirik tu..

manzaidi berkata...

Assalamualaikum kepada yang beragama Islam dan selamat sejahtera kepada kaum kafir.

Tetamu yang saya hormati. Saya terima apa saja ulasan, komen, kritikan, teguran dan pandangan tuan puan, tetapi janganlah sampai keras sangat bahasa tu. Cuba tapis sikit. Tak baik kutuk orang dengan bahasa atau ayat yang keras2. Kalau tak puas hati, kutuk dengan cara lembut sebagaimana muzaidi tu. Lagipun sebagai blogger, kita harus menerima hakikat bahawa kita akan berhdapan dengan seribu satu karenah tetamu. Ada yang setuju dan ada yang setuju dengan setiap pandangan kita. Jadi, ia sikit pun tidak menjadi kudis gatal bagi saya. Namun, dalam tetamu hendak mengulas, ulasannya jgn sampai berbaur kutukan yang amat keras. Janji ok. Kita kena profesional. Hidup dalam senario parti politik malaysia, kita kena banyak2 bersabar. Walaupun ada pemimpin beragama Islam mengutuk pemimpin Islam yang lain, itu sudah tabiat mereka, kita nak buat mcmana. Dia dilahirkan dan diberikan sekeping hati yang sukar hendak terima apa yang org lain buat..kita nak buat mcmana. Dia diciptakan dengan jiwa dan minda yang dia anggap dia saja yang betul, walaupun hakikatnya akidahnya sudah terpesong...kita nak buat macamana. Kita kena redhalah. Itulah yang dinamakan manusia. Harap selepas ini anonymous yang kutuk muzaidi tu tak akan agresif lagi. Banyak bersabar ok? terima kasih. Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Mr Priceless berkata...

Salam,

Saya tak reti nak mengulas soal ini, saya mempunyai pandangan peribadi saya, dan saya menghormati pandangan orang lain. Bagi saya Nizar tidak sepatutnya di majlis itu, kerana bakal mengundang perkara sebegini, namun itu haknya.

Tanpa Nama berkata...

aikk!!!! belum ada ulasan lagi? macam ni senang je kerja letak gambar pastu suruh org komen.

muzaidi berkata...

aik belum ada ulasan lagi?

zekzaidi berkata...

ye la