Isnin, 8 November 2010

Zaid oh Zaid






















Zaid tarik diri rebut jawatan Timbalan Presiden PKR
Oleh HAIRULAZIM MAHMUD (MStar)


PETALING JAYA: Calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim menarik diri daripada bertanding jawatan berkenaan pagi Isnin.

Beliau yang juga Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan turut membuat pengumuman mengejut dengan meletakkan semua jawatannya dalam parti itu kerana menyedari parti itu penuh dengan kepalsuan.

Dalam nada kecewa beliau mengaku silap menyertai PKR.

"Saya tawar diri menyertai parti ini atas kepercayaan saya boleh membawa politik progresif, memupuk dan memperkembangkan demokrasi dan ketelusan di negara ini.

"Saya sebenarnya silap, " katanya dalam satu kenyataan di blognya, Zaiduntukrakyat.com di sini.

Zaid mendakwa, sepanjang pemilihan PKR, membuktikan bahawa kepimpinan parti itu secara aktif membiarkan salah laku dan penipuan berleluasa dengan tujuan mencapai objektif tertentu.

Beliau yakin mana-mana parti politik yang bersikap hipokrit dan nilai-nilai palsu tidak akan mampu menawarkan sebarang pembaharuan yang bermakna kepada rakyat di negara ini.

"Saya mengambil keputusan ini kerana tidak ada usaha oleh kepimpinan parti untuk menangani manipulasi dan amalan tidak adil dalam pemilihan itu meskipun ia telah berulang-kali ditimbulkan," tegasnya.

Tiada ulasan: