Jumaat, 25 Julai 2008

Kejohanan Boling Tertutup Sinar Harian meriah




SUBANG – Kesibukan bekerja tidak menghalang warga kerja Sinar Harian untuk melakukan aktiviti sukan apabila hampir 60 kakitangannya yang melibatkan Editor, Penyunting Edisi, Wartawan dan Pereka Grafik menyertai Kejohanan Boling Tertutup Sinar Harian, semalam.
Kejohanan yang diadakan di Ampang Superbowl Summit, Subang USJ dekat sini, semalam diadakan secara tiga frame dan berlangsung dalam suasana penuh meriah.
Ketua Pengarang Sinar Harian, Abdul Jalil Ali berkata, kejohanan itu mampu mengeratkan hubungan silaturahim antara pekerja, di samping mengaktifkan diri dalam bidang sukan.
“Walaupun kita sibuk dengan tugas masing-masing, tetapi aktiviti yang dianjurkan ini dapat memberi kesempatan kepada warga kerja Sinar Harian untuk mengenali antara satu sama lain daripada setiap bahagian.
“Sebagaimana yang kita tahu dalam bidang akhbar, kita perlu menumpukan setiap tugasan yang diberikan kerana ia merupakan terbitan harian," katanya ketika berucap di majlis perasmian kejohanan itu.
Menurutnya, dengan adanya kejohanan yang pertama kali diadakan itu, kakitangan Sinar Harian dapat meluangkan masa bersama walaupun selepas permainan itu ada yang terus pulang ke pejabat untuk meneruskan tanggungjawab masing-masing.
Sementara itu, jatuhan pin sebanyak 1,601 membolehkan Kumpulan 14 yang diketuai Editor Sinar Harian Edisi Selangor, Azmi Tarmizi menjuarai kejohanan itu.

Kumpulan yang turut dianggotai Zubir Sulaiman, Mohd Zainuddin Surip dan Abdul Latiff Zakaria menewaskan Kumpulan 2 yang diwakili Manzaidi Mohd Amin, Mizan Mat Tamin, Wan Norhasfiza Megat Hussain dan Wan Hasmira Wan Hassan yang mencatatkan 1,499 jatuhan pin untuk merangkul gelaran naib juara.
Tempat ketiga dimenangi Kumpulan 11 yang diwakili Syed Muhammad Riduan Syed Ahmad, Mohd Fitri Faizi Md Akhiruddin, Wan Suryana Ton Mohamad dan Julifihana Jaafar.
Dengan kemenangan itu, juara (Kumpulan 14) membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM1,000 berserta hamper, Kumpulan 2 menerima wang tunai RM800 dan hamper, manakala Kumpulan 11 menerima RM600 dan hamper.

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran