Isnin, 15 Disember 2008

Laman blog Tok Mun kutip dana

BEKAS calon bebas Parlimen Kuala Terengganu, Maimun Yusof, 89, mewujudkan laman blog sendiri bagi mengutip dana untuk digunakan sebagai wang pertaruhan bertanding merebut kerusi itu pada pilihan raya kecil kawasan itu 17 Januari depan.

Maimun yang lebih dikenali sebagai Tok Mun berkata, laman blog yang diwujudkan sejak dua minggu lalu, dijangka dapat membantunya mendapatkan tajaan yang diperlukan.

Menurutnya, laman blog itu dihasilkan dengan bantuan seorang penyokongnya yang menawarkan perkhidmatan tersebut secara percuma.

"Saya memang berharap untuk bertanding pada pilihan raya kecil ini, cuma masalah sekarang adalah faktor kewangan.

"Jadi dengan adanya laman blog ini, ia boleh membantu saya mendapatkan dana tersebut," katanya.

Menurutnya, selepas mendapat berita kematian Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Razali Ismail pada 28 November lepas, dia menyimpan hasrat untuk bertanding sekali lagi selepas berbuat demikian pada Pilihan Raya Umum Ke-12, 8 Mac lalu.

Tok Mun akan mengupah dua orang untuk menjadi pencadang dan penyokongnya pada hari penamaan calon, 6 Januari depan.

"Buat masa ni saya sudah peruntukkan duit sendiri sebanyak RM1,000 untuk diberikan kepada mereka iaitu RM500 seorang kepada pencadang dan penyokong saya pada hari penamaan calon ini," katanya.

Namun menurutnya, itu sekadar perancangan awal sahaja jika wang pertaruhan mencukupi. Dia juga mempunyai strategi sendiri untuk menghadapi pilihan raya kecil ini.

"Jika pilihan raya lepas, saya menggunakan logo kunci namun kali ini saya akan gunakan lambang istana sebagai tanda penguasaan.

Pada pilihan raya umum lalu, Maimun memperoleh 685 undi, manakala Razali (32,562 undi) dan calon Pas, Mohamad Sabu (31,934 undi).

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran