Ahad, 27 Januari 2013

OMBAK Kutuk Nasruddin Tang Tawi Cemuh PM Ke Gaza

Memang patut pemimpin muda dan tua Pas ni dilabelkan sebagai golongan laknatullah, orang-orang yang dilaknat oleh Allah, sebab mereka-mereka ini telah sewenang-wenangnya dan dengan sengajanya mempergunakan al-Quran dan agama untuk kepentingan diri dan parti.

Bagi mereka, apa saja orang Islam lain berbuat kebajikan, tidak disukainya. Mereka ini akan bersifat syaitan dan iblis untuk menghasut orang ramai supaya membenci dan tidak menerima kebaikan yang dilakukan oleh orang Islam lain.


KOTA BHARU: Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK), mengutuk keras kenyataan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasruddin Hassan Tantawi, yang melabelkan usaha Rombongan Perdana Menteri ke Gaza sebagai ‘hipokrik tahap durjana’.

Presiden OMBAK, Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad berkata, kenyataan tersebut menunjukkan Nasruddin gagal memanfaatkan ilmu yang ada untuk dirinya sendiri.

“Ini merupakan satu kenyataan bodoh dari seorang muda. Kenyataan yang paling laknat ini tidak sepatutnya keluar dari seorang pemimpin muda yang menerajui sayap parti yang dikatakan memperjuangkan Islam dan dikatakan berilmu.

“Saya terkejut dan tertanya-tanya apakah yang ada di dalam pemikiran pencacai ini sehingga sanggup mencaci maki dengan cacian yang begitu dahsyat kepada seorang muslim yang mempunyai niat suci bagi membantu saudara seIslam di Gaza yang dilambung pergolakan menjangkau 65 tahun,” katanya.

Beliau berkata demikian menerusi satu kenyataan bagi mengulas kenyataan Nasruddin yang mencemuh lawatan bersejarah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke Palestin.

Nasrudin dalam laman Facebooknya dipetik sebagai berkata, lawatan Perdana Menteri ke Palestin dan pertemuannya dengan Perdana Menteri Kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh sebagai hipokrit tahap durjana.

Najib mencatat sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia pertama mengadakan lawatan ke bumi Palestin sambil menawarkan bantuan menjadi orang tengah bagi menjayakan pelan damai antara Fatah dan Hamas.

Mengulas lanjut Wan Khairul Ihsan berkata, tindakan pemimpin muda Pas itu tersasar jauh dari tuntutan agama dalam konsep bantu membantu sesama umat Islam di dalam kesusahan.

Beliau melahirkan rasa hairan terhadap sesetengah pemimpin parti Pas yang seringkali melihat negatif bila hasrat atau rancangan murni membabitkan pimpinan Kerajaan Pusat.

“Mereka sepatutnya melihat perkara ini dari sudut positf kerana usaha Perdana Menteri itu sebenarnya mewakili seluruh rakyat Malaysia. Perkara sebegini tak perlu dipolitikkan.

“Sikap Nasruddin itu sebenarnya sudah cukup bagi melambangkan bahawa beliau seorang pemimpin muda yang paling bodoh, sombong dan angkuh,” katanya.

Dalam pada itu, beliau mendesak agar Nasruddin menarik balik kenyatan dangkalnya itu kerana ia telah menimbulkan kemarahan orang ramai.

1 ulasan:

Johan berkata...

Itu sebab bila dapat tangkap ketam letakkan saja ketam-ketam itu dalam raga. Tak payah ditutup raga itu. Ketam tidak akan keluar, jika ada ketam yang cuba keluar akan ada ketam yang lain menariknya ke bawah. Itulah difat bangsa kita Melayu....