Ahad, 5 April 2015

Jenazah Jamaluddin Jarjis dikebumi selepas Asar di Makam Masjid Negara


 
Jenazah Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis yang terkorban dalam nahas helikopter di Semenyih semalam akan disemadikan di Makam Masjid Negara, di sini selepas solat Asar.

Anak sulungnya, Ikhwan Hafiz berkata jenazah bapanya akan dibawa keluar dari Jabatan Perubatan Forensik Hospital Kuala Lumpur (HKL) pukul 11 pagi ini.

Beliau berkata jenazah bapanya akan disembahyangkan di Masjid Taman TAR, Ampang 11.30 pagi sebelum dibawa ke kediamannya di The Mines Sri Kembangan.

"Jenazah akan disemadikan selepas solat Asar di Makam Masjid Negara," katanya ketika ditemui pemberita di luar perkarangan Jabatan Forensik HKL di sini, Ahad.

Pasukan Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja dilihat bersiap sedia mengiringi jenazah Anggota Parlimen Rompin itu yang juga bekas Duta Besar Malaysia di Amerika Syarikat.

Antara kenamaan lain yang hadir di Jabatan Forensik termasuk Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Speaker Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang, Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Ab Aziz Kaprawi dan Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat Datuk Dr Awang Adek Hussin.

Jamaluddin, yang merupakan Pengerusi Perbadanan PR1MA Malaysia (PR1MA) dan Datuk Azlin Alias, Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, bersama empat orang lagi terkorban apabila helikopter AS365N2 Dauphin (9M-1GB) yang dinaiki mereka dalam perjalanan pulang dari Pekan, Pahang ke Kuala Lumpur, terhempas di kawasan kebun getah di Kampung Sungai Pening, Semenyih pada 4.55 petang semalam.

Empat lagi mangsa di dalam helikopter itu ialah juruterbang Kapten Clifford William Fournier, pembantu operasi helikopter Aidana Baizieva, pengawal peribadi Jamaluddin, Razakan B Seran dan usahawan Datuk Tan Huat Seang. -- BERNAMA

Tiada ulasan: