Isnin, 24 Disember 2007

Akhirnya Azharina dedah kisah cinta dengan Datuk S!


Oleh SITI AZIRA ABD AZIZ
SEBELUM ini penyanyi bersuara lantang Azharina Azhar, 22 langsung tidak mengetahui yang beliau menghidap penyakit Apendiks.
Setelah berasa sakit yang teramat dibahagian perut pada dua minggu lalu, penyanyi yang lebih mesra dengan nama Nina ini membuat pembedahan apendiks yang telah pecah atas saranan doktor di KPMC Pusat Perubatan Puchong Sdn. Bhd.
Azharina baru lepas menjalani pembedahan apendiks (Foto The Star)
"Semasa saya sedang buat pemulihan pejabat Top 3 Production Sdn. Bhd. di Bandar Puteri, saya rasa kejang diperut. Sakit tu makin bertambah dan sepupu saya cakap yang saya mungkin mengalami apendiks.
"Selepas tu kami ke hospital dan doktor kata apendiks saya dah pecah. Sebelum saya buat pembedahan pada hari tu, saya sempat lagi minta kebenaran dengan doktor untuk pergi membeli-belah dan saya kembali ke hospital untuk buat pembedahan pada jam empat petang.
"Pada jam lapan lebih, saya dah berada di rumah dan waktu tu saya terus ke pejabat lalu menyambung kerja di pejabat tanpa teringat yang saya baru selesai menjalani pembedahan di perut sebab tak rasa sakit sangat masa tu.
"Selepas tu baru sepupu saya tegur dan tanya samada saya ok atau tidak. Tetapi lama-lama tu mula rasa sakit. Tetapi ia tak terlalu sakit mungkin sebab saya amalkan minum ginseng dan pati ikan haruan. Hari ni pun sebenarnya ada rasa sakit sikit tapi itu tak menghalang saya untuk menyanyi," ujar Nina ketika ditemui di majlis ulangtahun kelima Rafflesia baru-baru ini di Hotel Grand Millenium, Kuala Lumpur.
Kata Nina, beliau sanggup datang ke majlis tersebut atas undangan rakan baiknya, Bill Bora yang juga pengacara majlis pada malam itu.
Kedatangan Nina pada malam itu juga merungkai kisah perkahwinannya dengan seorang ‘Datuk’ yang dirahsiakan sebelum ini atas sebab tertentu.
"Memang sebelum ini Nina dah kahwin sejak dua tahun lalu. Nina terpaksa rahsiakan
Azharina kongsi cerita cintanya bersama Datuk Syukri
sebab tak mahu kecilkan hati madu saya.
"Kami kenal sejak enam tahun lalu di Kuala Lumpur melalui adik angkat kepada mak angkatnya.
"Sebelum ini saya memang tak tahu yang dia seorang ahli politik dan peguam. Dia menyamar jadi pemandu lori dan saya pula cakap tak bekerja.
"Selepas tu dia dapat nombor telefon saya melalui adiknya dan menghantar mesej yang ingin berjumpa dengan saya.
"Pada mulanya saya ‘jual mahal’ tetapi dia tetap tunggu untuk berjumpa saya selama dua jam.
"Sebab kesiankan dia, saya jumpa juga dan kami mula berkawan. Selepas tiga tahun baru saya tahu yang dia adalah seorang ‘Datuk’ melalui akhbar yang mengatakan dia menang kes," kata Nina yang bergelar isteri kepada Datuk Syukri Hj. Mohamad.
Bagi Nina, sikap ikhlas, lebih tua dan mempunyai ‘grey hair’ membuatkan beliau tertarik dengan lelaki yang berasal dari Kelantan itu.
"Sebab saya suka melihat warna rambut pelakon Richard Gere dan ahli politik Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah," ulas penyanyi yang popular dengan lagu Elegi Sepi dan Seandainya ini.
Menyentuh tentang anak, wanita kelahiran Kota Kinabalu, Sabah ini akui teringin menimang cahayamata namun mereka belum dikurniakan rezeki.
"Lagipun kami jarang menghabiskan masa bersama. Saya ni seorang yang cepat bosan dan memang tak boleh jika terlalu kerap berjumpa.
"Banyak masa saya dihabiskan dengan kerja sebab saya seorang yang suka bekerja dengan bersungguh-sungguh bagi mendapatkan kualiti yang boleh memuaskan hati," terang Nina yang lebih senang membuat kerja di pejabat dengan usahanya sendiri walaupun mempunyai lapan orang staf yang boleh membantunya.


(NOTA: NAK TENGOK GAMBAR PERSANDINGAN DATUK SHUKRI DENGAN AZHARINA? TUNGGU SEHARI DUA LAGI. DAH LAMA GAMBAR PERSANDINGAN MEREKA ADA DALAM SIMPANAN SAYA. TUNGGU EKK!! - MANZAIDIAMN)

1 ulasan:

online quran reading berkata...

We provide online learning of the Holy Quran, based on 1 to 1 classes using the latest software and technology available. Though the concept itself is not new but has been successfully used worldwide. It allows students of any age, at any level, in any country learn to read Holy Quran at their own schedule and pace. Parents of young children can watch them learn to read Holy Quran in front of their eyes

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran