Ahad, 22 Mac 2009

Yeop kena marah, kena tegur

Empat SMS yang saya terima daripada pembaca Sinar Harian Edisi Perak yang mengulas mengenai pojok Yeop hari ni. Berikut SMS mereka.

1. Salam Yeop... saya tertarik dengan kata-kata saudara 'tak ada seorang pun alim ulama tampil buat kenyataan. Tak ada seorang pun yang tahu pasal agama mahu tegur sikap segelintir pemimpinnya yang agung-agungkan pokok itu.

TAHNIAH!!! Yeop seorang saja ulama kat atas muka bumi ini, mungkin pakar dalam bidang al-Quran dan hadis. Maybe pakar dalam bidang menginstinbatkan hukum-hukum daripada al-Quran dan hadis.

2. Yeop... Yeop... Yeop kena banyak belajar tentang seni dalam siasah. Wallahu'alam.

3. Siaplah Yeop hari ni. Dalam surat khabar Sinar Harian yang berpuluh-puluh muka surat itu, kolum Yeop yang satu meter itu yang mereka sibukkan. Minat gila-gila la tu.

4. Assalamualaikum Yeop! Teman tertarik dengan coretan Yeop dalam Sinar Harian hari ini. Ada pro dan kontranya yang boleh diambil dan ditolak.

Teman ni bekas UMNO, bukan nak kondem apa. Selama lebih 20 tahun Teman dalam UMNO dulu, apa yang pemimpin buat untuk menarik golongan muda-muda ke masjid dan apa lagi untuk mendekati Allah.

Kalau yeop tak percaya masuklah ke kampung-kampung tanya pemimpin-pemimpin ni.
Teman sendiri bersuara dalam hal ini akhirnya Teman dipecat dari jawatan. Itu baru kecil dugaannya.

Usahlah bangkitkan cerita-cerita pokok itu lagi. Bongkar cerita tentang masyarakat kita yang lari dari akidah dan pegangan agama. Dapat jugak pahala.

Yeop cerita hal PR dan pokok bagi orang marah saja. Pandangan yeop tu tak salah, tak jugak betul semuanya. Buatlah kerja yang tak pro pada mana-mana pihak. Terima kasih. S/U R4R.

Tiada ulasan: