Ahad, 18 Mei 2008

Antara DSAAB, KJ, DSAI dan TDM

Reza Aljunaid komen:

Ketuanan Melayu. Ya ketuanan Melayu mesti diteruskan. Jangan kita Melayu jadi bangsa yang malang. Buang sifat malang kita itu.

Bagaimana nak buang sifat malang itu? Ialah caranya kita tukar DSAAB, KJ dan kuburkan terus DSAI. Mereka ini punca Melayu jadi malang.

Tak berdosa jika tukar DSAAB, KJ dan tak berdosa pun kita kuburkan politik DSAI. DSAAB dan KJ mana boleh duduk dalam satu kerajaan. Tak boleh. Anak menantu dilarang sama sekali dalam UMNO.

Sebabnya mereka akan membawa negara kita kepada porak peranda. Menantu tu ikhlas tak apalah. Tapi.. bayangkan masa DSAI dilepaskan.. KJ pi rumah DSAI.. Apa dia buat..???

Saya sebenarnya sangsi dengan KJ. Background dia dalam UMNO samar-samar. Kecuali kalau dia bermula dari akar umbi macam dari cawangan ke. Kita tau dia dari cawangan mana. Orang kampung semua tahu kan..

Dulu dia pernah kata idola dia DSAI. Dia pernah minta TDM meletakkan jawatan pasal idola dia masuk penjara kes salah laku. Ini la.. aku sangsi sangat dengan KJ.

Bimbang jika KJ jadi macam DSAI masa TDM bawa masuk dulu-dulu tanpa bermula dari cawangan. Bahaya KJ ni. Bahaya kepada UMNO. Background dia tu meragukan peminat UMNO. KJ tu memang nampak bagus segi cakapnya. Boleh percaya ke. Dulu DSAI pun macam tu.

Sekarang DSAI musuh UMNO nombor satu. Saya ingin nasihatkan penyiasat UMNO supaya pasang spy siap-siap intip pergerakan KJ. Ketuanan Melayu akan lenyap dan menjadi malang jika kita tidak alert kat musuh di luar dan dalam.

Bila dah jelas kelibat musuh tu.. apa lagi.. cepat tembak.. bukan tembak dengan pistol.. jauhkan mereka dari jawatan penting dalam UMNO. Ingat.. Ketuanan Melayu hanya boleh untuk UMNO sahaja.

Bila jadi tuan.. jadilah tuan yang baik. Tuan yang baik ialah tuan yang ingat, beriman, bertakwa, berilmu, berakhlak, berbudi bahasa kepada Allah.

Tuan yang baik ialah tuan yang jaga orang tua, hormat orang tua. Tuan yang baik selalu hargai jasa bekas pemimpin. Tuan yang baik ialah tuan yang rajin bukan tuan yang tidur, malas, tiada kesungguhan.

DSAAB bukanlah tuan yang baik kerana benarkan KJ bertanding di Rembau. DSAAB telah sakitkan hati penduduk dan akar umbi UMNO Rembau. DSAAB adalah tuan yang bawa nasib malang pada tahun 2008 kepada orang Melayu.

Macam mana pun DSAAB tidaklah malang semua. Dia ni malang pasai bawa "sial" kat UMNO. habis lima negeri UMNO dia bagi kat musuh politik UMNO. UMNO kena buangkan 'sial' tu sekarang...

Sial zaman Tun Razak dengan zaman DSAAB. Zaman Tun Razak, memang UMNO kalah dan menang dengan majoriti mudah. Tapi.. Adakah TR tidak hormat kepada Tunku AR..??? Adakah TR bermasam muka dengan Tunku AR...?? TR tak pernah buruk-burukkan TAR.

TR lebih bijak menyusun ayat.. TAR pun tak marah kat TR. Zaman DSAAB..??? Apa dia buat pada TDM..??? Macam tu ke budaya Melayu hormat bekas pemimpin..??

Tu sebab saya kata DSAAB bawa malang pada ketuanan Melayu.. Sebab dia bawa budaya Arab Badwi.. kurang ajar.. Pada DSAAB.. kritikan bukan bermaksud benci..

Hidup UMNO..! Hidup Melayu..! Allahu Akbar..! Love you TDM.. Allah pelihara kamu.. Melayu mesti bersatu di bawah UMNO.. sebarkan perkara ini.. Mengapa Yahudi terus hidup dan gagah perkasa.. sebab mereka bersatu atas nama YAHUDI..

1 ulasan:

online quran reading berkata...

We provide online learning of the Holy Quran, based on 1 to 1 classes using the latest software and technology available. Though the concept itself is not new but has been successfully used worldwide. It allows students of any age, at any level, in any country learn to read Holy Quran at their own schedule and pace. Parents of young children can watch them learn to read Holy Quran in front of their eyes

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran