Rabu, 21 Januari 2009

Obama??? Oh tidak...

OBAMA sudah memegang jawatan Presiden Amerika Syarikat secara sah kelmarin. Ketika rakyat seluruh dunia mengharapkan presiden baru itu dapat membawa perubahan terutama keamana kepada umat Islam di Palestin, saya secara peribadi tidak pernah walau sebesar kuman pun mengharapkan ia berlaku.

Siapa Obama?
Obama sama seperti presiden-presiden AS yang lain iaitu George Washington, John Adams, Thomas Jefferson, James Madison, James Monroe, John Quincy Adams, Andrew Jackson, Martin Van Buren, William Harrison, John Tyler, James Polk, Zachary Taylor, Millard Fillmore, Franklin Pierce, James Buchanan, Abraham Lincoln, Andrew Johnson, Ulysses Grant, Rutherford Hayes, James Garfield, Chester Arthur, Grover Cleveland, Benjamin Harrison, Grover Cleveland, William McKinley, Theodore Roosevelt, William Taft, Woodrow Wilson, Warren Harding, Calvin Coolidge, Herbert Hoover, Franklin Roosevelt, Harry Truman, Dwight Eisenhower, John Kennedy, Lyndon Johnson, Richard Nixon, Gerald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan, George H. W. Bush, Bill Clinton dan George W. Bush.

Dalam dirinya mengalir darah sekotor Yahudi. Terkumpul segumpal Perasaan secemar Israel dan mempunyai seketul hati hitam sekejam Zionis.

Saya secara peribadi tidak pernah berminat dengan presiden atau pemimpin AS. Ketika Jimmy Carter membenarkan Israel menawan Genting Gaza, semua mengharapkan penggantinya, Ronald Reagan dapat menyelesaikan masalah itu.

Apabila Ronald Reagan membenarkan Zionis menyembelih rakyat Palestin, ramai mengharapkan penggantinya George H.W.Bush dapat meredakan keadaan, tetapi apabila George H.W.Bush lebih ganas daripada Reagan, kita mengharapkan penggantinya Bill Clinton dapat memberi kedamaian.

Sejarah tidak pernah merekodkan kewujudan presiden AS yang baik. Begitu juga dengan Obama. Tengoklah dalam beberapa hari atau beberapa minggu ini, selama mana Israel dapat bertahan dengan gencatan senjatanya.

Malah saya membuat andaian, AS di bawah Obama akan lebih teruk. Tentera Israel akan terus mengganas. Obama akan melangsaikan hutang budinya kepada Yahudi kerana memberi kemenangan kepadanya.

Kalau tak percaya, tengoklah nanti.

2 ulasan:

Mr Priceless berkata...

Saya rasa kita terlampau dibuai dengan mitos yang mengatakan sekira kepimpinan White House bertukar tangan maka nasib umat Islam hari ini akan berubah. Cuba renungkan, adakah Barrack Obama, Bush dan presiden Amerika yang menentukan nasib Islam, Palestin dan Iraq, Taliban, sudah tentu tidak. Islam tetap Islam, dalam Quran sendiri memberi tahu bahwa nasib kita hanya kita mengubahnya. Kenapa bila Obama diangkat sebagai Presiden umat Islam tertunggu-tunggu seolah mengharap Obama mempunyai sentuhan ajaib mengatasi permasalahan umat Islam.

Dalam Quran sendiri juga mengatakan, takkan redha org Yahudi dan Nasrani sehingga kita mengikut telunjuk mereka. Jelas, objektif dua golongan ini. Bukan untuk bersikap prejudis.. tp kita perlu bangkit dan mengubah nasib kita. Jangan terpengaruh dengan mitos2 dimainkan oleh kaum Barat...

Unknown berkata...

Mana mungkin presiden Amerika yang baru ini akan mengubah segalanya melainkan meneruskan kesinambungan pakatan licik dan jahat bagi menjatuhkan semua negara Islam di dunia ini dengan mencipta berbagai alasan bodoh. Jangan hanya kerana nama, kita terus tertipu..tertipu..dan tertipu.