Isnin, 5 Januari 2009

Ya, kenapa saya utamakan DUIT

Assalamualaikum tetamu dihormati...

Saya menerima banyak SMS daripada rakan-rakan bertanyakan kenapa saya tidak ada azam baru dan apa itu 'performance plan'. Saya tidak dapat menjawabnya kerana terasa amat susah untuk menjelaskannya secara lisan mahupun bertulis.

Yang penting, tahun ini saya nekad untuk lebih mengutamakan DUIT. Bagi saya tanpa DUIT, hidup saya tidak akan lengkap. Biarlah rakan-rakan nak tuduh saya lupa akhirat kerana nak kejar DUIT semata-mata pun. Tuduhlah. Saya tak kisah dan saya tak marah.

Saya dapat rasakan DUIT tersangat penting pada saya dan segelintir orang-orang bersikap serta bersifat seperti saya. Itu yang saya kejar, kejar dan kejar. sesiapa yang tidak ada DUIT, saya tak akan berkawan dengannya. Saya rasa amat hina dan satu kerugian besar berkawan dengan mereka yang tak ada DUIT.

Ada rakan-rakan kata saya ego, lupa daratan, pentingkan DUIT daripada persahabatan. Ya... katalah... tuduhlah. Memang saya tidak akan berkawan dengan mereka yang miskin DUIT. Saya tidak akan berkawan dengan golongan ini sebab saya takut terjebak dalam kancah kemiskinan hati dan jiwa.

Saya mahu bebas dari segala-gala kemiskinan, sebab itu saya telah kiblatkan diri saya kepada DUIT iaitu Doa, Usaha, Iltizam dan Takwa.

Tak salahkan....

3 ulasan:

anntaj berkata...

baguslah abang manzaidi ni, ann ingatkan DUIT ringgit...
:)
best!

manzaidi berkata...

Duit ringgit tak boleh bawa kita kebahagiaan. DUIT (Doa, Usaha, Iltizam dan Takwa) yang menseimbangkan kita ke dunia dan akhirat.

anntaj berkata...

ya, betul.
:)