Jumaat, 10 Mei 2013

Azmin Ali Nafi Akan Tinggalkan PKR

PETALING JAYA: Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali pada Jumaat menafikan bahawa beliau akan meninggalkan parti.

Katanya, dakwaan beliau akan keluar parti hanyalah fitnah dan khabar angin.

"Kepada 'saudagar-saudagar khabar angin' ini, saya ingin menegaskan bahawa saya akan meneruskan perjuangan dengan lebih gigih lagi.


"Saya tidak berhasrat untuk meletakkan jawatan dari jawatan parti dan wakil rakyat apatah lagi meninggalkan perjuangan rakyat ini," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR, di sini, Jumaat.

Azmin berkata, dakwaan ini timbul apabila nama beliau dikaitkan dengan isu pelantikan Menteri Besar Selangor.
Malah, beliau juga percaya khabar angin ini ditiupkan oleh Umno dan Barisan Nasional (BN).
"Mereka telah berkerja bersungguh-sungguh untuk membina persepsi bahawa saya terlalu kemaruk untuk menjadi Menteri Besar Selangor dan saya akan menyertai Umno sekiranya tidak mendapat jawatan tersebut.
"Fitnah ini adalah satu penghinaan terhadap integriti saya," katanya.
Mengulas mengenai pelantikan Menteri Besar Selangor, Azmin berkata namanya tidak harus menjadi isu sebaliknya yang menjadi isu ialah proses pemilihan calon.
"Isunya adalah proses pemilihan calon tersbut untuk dipersembahkan kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah mestilah melalui rundingan yang telus seperti dituntut al-Quran dan urusan dijalankan secara bermesyuarat sesama mereka," katanya.
Dalam pada itu pengerusi PKR Selangor ini turut menyatakan pendirian menolak amalan nepotisme dalam parti.
Katanya PKR merupakan sebuah parti reformasi dan milik rakyat.
"PKR bukan milik individu atau keluarga tertentu. Parti ini milik rakyat.
"Oleh itu setiap kesilapan yang berlaku harus ditegur demi kepentingan parti secara keseluruhannya," tegasnya.

Tiada ulasan: