Sabtu, 19 Mac 2011

Najib akan serah DNA, Anwar keletong bagaimana??

Syabas penulis ucapkan kepada Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana berikrar untuk menyerahkan DNA beliau kepada pihak berkuasa bagi membuktikan bahawa beliau tiada kena mengena dengan fitnah pembangkang mengenai Altantuya.

Anwar sebelum ini mempersoalkan mengapa perlu dia menyerahkan DNAnya kepada pihak berkuasa, sedangkan DNA Datuk Seri Najib tidak pun diminta untuk dipadankan dengan DNA pada kes Altantuya. Anwar dengan bodohnya mencabar agar Perdana Menteri menyerahkan DNAnya untuk disiasat pihak berkuasa.

Meskipun tahu bahawa permintaan dan cabaran Anwar ini adalah sangat bodoh dan bangang untuk sebarang tujuan, Datu Seri Najib tetap menyahut cabaran peliwat tegar itu demi membuktikan bahawa beliau adalah bersih, dan bebas dari sebarang fitnah mengenai Altantuya yang hebahkan pembangkang selama ini.

Najib sudah bersetuju menyerahkan DNAnya secara sukarela, Anwar pula bila lagi. Untuk pengetahuan Anwar, desakan untuk Najib menyerahkan DNAnya hanya dilakukan oleh Anwar seorang sahaja. Manakala desakan untuk Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak berkuasa pula adalah dilakukan oleh seluruh rakyat Malaysia dan pihak pendakwaraya yang inginkan keadilan dan kebenaran!

Mana keberanian Anwar untuk menyerahkan DNAnya? Mana perginya keberanian “lawan tetap lawan”? Lawan kepala hotak dia! Pada awal-awal lagi Anwar sudah lari masuk ke dalam Kedutaan Turki tanpa di undang, ingat lagi peristiwa pertama yang berlaku apabila Saiful Bukhari melaporkan kepada pihak polis mengenai kes liwatnya?

Sehingga kini, Anwar masih belum bermubahalah. Alasannya, “ulama Al-Azhar tak benarkan dia bermubahalah”? Kepala hotak dia lah! Sebenarnya, Yusuf Qardhawi tidak pun melarang Anwar bermubahalah sekiranya Anwar tidak memanipulasi cerita kepada ulama Al-Azhar itu. Penakut punya “Anugerah Tuhan”! Inikah “jantan” sebenar yang Azizah setia sangat tu?

Penulis fikir, pondan-pondan yang menjaja diri di lorong-lorong gelap lebih berani berbanding Anwar. Sekurang-kurangnya mereka tidak hipokrit dengan khalayak umum. Namun Anwar yang menjerit “lawan tetap lawan” secara tidak tentu hala itu ternyata tidak bertanggungjawab dengan “air mani”nya sendiri.

Sebenarnya, Anwar sudah kematian idea. Anwar sudah hampir dengan saat kejatuhannya. Sebagaimana pemimpin-pemimpin yang dijatuhkan di Mesir, Libya, Bahrain, Yaman dan sebagainya, Anwar juga akan turut jatuh dari terus mengemudi PKR dan pakatan pembangkang. Dia bakal dijatuhkan oleh orang-orangnya sendiri.

Melalui sumber dalaman, penulis mendapat berita bahawa sudah wujud gerakan secara sulit di dalam PKR bagi menjatuhkan Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum parti penipu itu. Menurut kumpulan itu, mereka terpaksa menjatuhkan Anwar kerana peliwat itu telah ternyata memburukkan reputasi dan kreadibiliti parti itu dengan pelbagai tindakan “gelap”nya yang melampau.

Pada penulis, biar apa pun yang berlaku kepada Anwar dan partinya, Anwar wajib menyerahkan DNAnya kepada pihak berkuasa untuk dipadankan dengan DNA lelaki Y. Bersalah atau tidak, kita nantikan kelak! Serahkan DNA Anwar!

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran