Khamis, 30 Ogos 2012

Penjenayah dibela, mangsa penjenayah tidak dipedulikan

Lagi sekali anjing-anjing upahan ini cuba nak ambil kesempatan nak jadi hero rakyat dengan sanggup menggunakan foto mayat si penjenayah yang ditembak mati oleh polis baru-baru ini.

Manusia jenis apa mereka ini, aku pun tak tahu. Dulu kes Kugan, lepas tu kes Beng Hock. Hari ni sorang lagi penjenayah yang ditembak mati cuba dijulang menjadi hero oleh banjingan-banjingan dari pembangkang ini. Mereka ingat kerja polis ni bunuh orang?















Rakan Penjenayah Dakwa Polis Tembakan Ala Filem Koboi

"Polis kejam kerana membunuh rakyat yang tidak berdosa". Itulah luahan kata-kata dari pemimpin pembangkang terutama dari PKR berhubung insiden seorang penjenayah yang mati ditembak polis dalam satu kejadian di Ampang, Selangor.

Masalah ini perlu dipandang serius memandangkan serangan ke atas polis semakin kerap dilakukan oleh pembangkang. Mereka membuat serangan bertali arus ke atas polis bagi menjatuhkan imej dan kemudiannya menghasut rakyat menentang pasukan keselamatan itu agar pergolakkan timbul dan kekecohan dapat dilakukan.

Ikuti kenyataan versi dari Malaysiakini ini berhubung kejadian itu:

"Saksi mendakwa polis menembak lelaki yang tidak bersenjata dari jarak dekat dalam kejadian tembak menembak dekat Ampang pada 21 Ogos lalu.

Y Ilavarasen, 24, mendakwa D Dinesh, 26, yang mati dua hari selepas kejadian di awal pagi itu tidak membawa sebarang senjata ketika keluar daripada kereta Proton Perdana putih yang ditahan dekat lampu isyarat di Ampang Waterfront.

"Saya berada dalam kereta tidak jauh daripadanya dan boleh nampak dari belakang," kata Ilavarasen dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

"(Polis) tembak dari jarak dekat, atas dan bawah. Semua orang panik. Keadaan jadi kelam kabut dan tiada amaran, mereka juga tidak kenalkan diri sebagai polis. Mereka hanya menembak ke arah orang dan kereta."

Itu versi Malaysiakini yang mana kita tahu mereka adalah portal milik pembangkang yang akan melakukan apa sahaja dalam menyerang polis. Malah bukan sekali pembangkang menyerang polis melalui media mereka, tetapi kekerapan itu semakin menjadi-jadi kebelakangan ini.

Kenyataan saksi yang kononnya berada di tempat kejadian itu menarik minat pembaca. Beliau menyatakan berada dalam kereta belakang si mati dan melihat segala kejadian itu.

Persoalannya apa yang dibuat oleh lelaki bernama Y Ilavarasen, 24, ini pada waktu kejadian?

Persolan kedua, apabila Y Ilavarasen menyatakan anggota polis itu juga tidak kenalkan diri sebagai polis. Mereka hanya menembak ke arah orang dan kereta.














Logik akal ke anggota polis yang terlatih dan diketuai pegawai polis yang berpengalaman tidak mengenalkan diri terlebih dahulu sebagai polis, sebaliknya terus melepaskan tembakan?

Anggota polis bukannya tidak sekolah, mereka semua belajar undang-undang dan tahu etika dalam menjalankan tugas. Apabila hendak membuat penahanan, mereka akan memperkenalkan diri sebagai anggota polis ataupun pegawai polis terlebih dahulu sebelum apa-apa tindakan diambil.

Apakah polis Malaysia ni ala-ala koboi yang macam filem kita tonton melepaskan tembakan ke atas ke bawah dan tidak mengikut prosedur?

Jika si lelaki India Y Ilavarasen ini pada waktu kejadian tidak mendengar kerana mabuk ataupun sedang berhalusinasi kerana dadah, ianya memang tidak akan membantu langsung isu ini untuk diketahui rakyat Malaysia. Dan boleh dikatakan Y Ilavarasen ini sebenarnya adalah antara orang yang telah melakukan kesalahan bersama si mangsa dan rakan-rakannya yang lain pada waktu itu.

Satu pekara lagi Y Ilavarasen menyatakan beliau berada tidak jauh dan boleh nampak dari belakang, pastinya mengambil inisiatif dalam perkara ini jika rakan jenayahnya tidak bersalah dengan merakam video ataupun gambar waktu kejadian untuk didedahkan kepada rakyat Malaysia. Apakah dengan kata-kata begini mampu menyakinkan rakyat bahawa pihak polis kejam dan rakan anda yang terlibat dalam jenayah pula malaikat?

Penjenayah melakukan jenayah, polis yang dipersalahkan. Polis ditembak, dipukul dan sebagainya oleh penjenayah, mereka senyap. Jika ini yang berlaku, untuk apa pembangkang berjuang jika polis yang menjaga keamanan dan keselamatan rakyat ditentang?

Jangan kita mudah termakan hasutan pihak pembangkang ini kerana mereka sebenarnya sedang cuba menghancurkan kepercayaan rakyat ke atas polis. Mereka melakukannya kerana bermatlamat mahukan negara ini huru hara.

Anda ingin tahu kejadian yang sebenarnya berlaku pada hari tersebut yang mana menyebabkan seorang penjenayah mati ditembak? Detail kejadian di bawah ini.














Kronologi Kejadian

Kronologi lengkap penjenayah mati ditembak polis buktikan pembangkang adalah pembohong besar. Berikut adalah laporan kejadian:-

Pada 21/08/2012 jam l/kurang 0204 hrs semasa pengadu bertugas di bilik gerakan c4i. Terima panggilan telefon dari Pegawai JSJ APG, Insp Iru. beritahu bersama anggota JSJ APG telah buat tangkapan serta melepaskan tembakan yang mengenai seorang suspek di Jln Besar Tasek Permai, Apg.

Insp Iru pohon bantuan MPV hala ke lokasi. Pengadu kemudian menjadikan maklumat tersebut sebagai maklumat pertama iaitu Ampang rpt: 21470/12.

Siasatan awal telah dijalankan mendapati pada 21/08/12 jam lebih kurang 0145 hrs, bertindak atas maklumat, Asp Jaswent Singh A.L Sadu Singh bersama Insp. Iruthayanathan, D/Sjn. 98790, D/Kpl. 115919, 143150, Kpl. 135823, 151818, 138627, L/Kpl. 151841, Kons. 165596, 152493, 175462, 176650 Dan 170434 telah menghala ke Flat Lembah Jaya Utara, Ampang.

Setelah sampai di kawasan flat tersebut pasukan polis tersebut telah terserempak dengan beberapa buah m/kar di dalamnya ada beberapa lelaki india yang mencurigakan di kawasan tersebut, manakala Insp.Iruthayanathan telah minta bantuan melalui bilik gerakan ipd ampang jaya.

Pihak polis seterusnya telah mengekori konvoi kereta tersebut dari belakang dan setelah sampai di lampu isyarat Tasik Permai, Ampang, Asp Jaswent Singh telah mengarahkan Konst. 152493 menghalang sebuah kereta jenis Hyundai Sonata warna merah no.pendaftaran: WLW 8551 yang dinaiki oleh empat lelaki india dengan kereta polis bernombor WMJ 8244.

Seterusnya Konst 152493 telah memintas dan menghalang m/kar tersebut. kemudian Asp Jaswent Singh bersama Kons.152493 terus keluar dan telah menjerit serta mengenalkan diri sebagai pegawai kanan polis.

Ketika itu, m/kar no.pendaftaran: wlw 8551 tersebut telah terus berundur dan melanggar m/kar WJT 6202 yang dipandu oleh D/SJN.98790 dibahagian belakangnya. Tiba-tiba (2) lelaki india telah keluar dari m/kar dan telah bertindak memecahkan cermin hadapan m/kar berkenaan WJT 6202, manakala (2) lagi lelaki india juga telah keluar dari m/kar WLW 8551 dan berlaku pergelutan dimana keempat-empat lelaki india tersebut telah berjaya ditangkap dan seterusnya Insp.Iruthayanathan bersama anggota lain telah mengawasi (4) lelaki india itu.

Ketika itu, ASP Jaswent Singh telah mendapati ada (2) saspek lelaki india menyerang m/kar anggota polis bernombor WMJ 8243 yang berada di hadapan iaitu selepas lampu isyarat dan beberapa lelaki india yang keluar dari konvoi kereta saspek yang mencurigakan bersenjatakan besi dan parang. kemudian Asp Jaswent Singh bersama Kons. 175462 Dan 170434 telah berlari untuk memberi bantuan dan telah melepaskan beberapa das tembakan amaran kearah suspek-suspek kerana sewaktu itu Asp Jaswent Singh mendapati mereka dalam keadaan bahaya dan ganas untuk menyerang anggota polis.

Semasa kejadian tembakan itu, salah satu tembakan telah mengenai salah seorang suspek berkenaan, dan kemudian suspek-suspek yang lain telah bertindak melarikan diri dengan menaiki m/kar sambil membaling beberapa bilah parang kearah kami. ketika konvoi m/kar suspek melarikan diri saya bersama anggota telah melepaskan beberapa das tembakan kearah kenderaan saspek.

Kemudian Insp.Iruthayanathan telah membuat pemeriksaan dalam m/kar Hyundai Sonata no.pendaftaran: WLW 8551 dan telah menjumpai (1) bilah parang, sebilah pisau pemotong daging, sebatang besi dan satu alat walkie-talkie didalamnya.
Butir-butir tangkapan saspek yang terkena tembakan adalah seperti berikut:-

(b1) DINESH A/L DARMESEMA
kpt: 861101-43-6677
alt: h-3-8, apt. indah 2, jln pju 10/9, prima damansara, petaling jaya. (tiada rekod kesalahan lalu)

Tangkapan ke atas saspek-saspek yang berada dalam kereta hyundai sonata no: WLW 8551 adalah seperti berikut:-

(b2) ALBERT A/L ANTHONEYSAMY
kpt: 840228-14-6439
alt: no.1-0-8 blok 1, Taman Kobena, Taman Kobena, Cheras, K.Lumpur. (terdapat 1 rekod jenayah sek: 395 kk)

(b3) SENTHIL MOHAN A/L RAJAMOHAN
kpt: 840225-05-5443
alt: Vpd-Sah Vista Perdana 2/1, Pandan Perdana, K.Lumpur.
(terdapat 3 rekod kesalahan lalu)

(b4) JAGADISH A/L MARIAPPAN
kpt: 841225-10-5433
alt: D-5-9 Ppr Jln Miri, Taman Wahyu 1, Jinjang Utara, K.Lumpur.
(tiada rekod kesalahan lalu)

(b5) MOONIANDAY A/L PANISILO
kpt: 820107-14-5749
alt: 35-02-06 Bandar Baru Sentul, K.Lumpur. (terdapat 2 rekod kesalahan lalu)

Siasatan di tempat kejadian dengan dibantu oleh team CSI yang diketuai oleh Supt. Soo Me Tong telah menjumpai sebanyak 4 bilah parang, sebilah pisau, satu sarung parang dan sebatang besi yang dibuangkan atas jalanraya. turut dijumpai di tempat kejadian adalah sebanyak (6) kerongsong peluru jenis SME 9mm.

Semakan pada kereta pasukan iaitu WMJ 8243 mendapati ia mengalami kerosakan satu kesan tetakan pada cermin hadapan, 4 kesan tetakan pada bonet depan dan 1 kesan tetakan pada cermin pintu sisi pemandu. Kerosakan pada kereta milik anggota polis no: WJT 6202 adalah cermin hadapan dipecahkan.

Ujian Air kencing telah dibuat mendapati hanya (b2) dan (b5) yang positif THC. Semakan keatas keadaan (b1) mendapati ia masih tidak sedarkan diri dan sekarang ditempatkan di wad icu hospital ampang. Temubual dengan doktor yang merawat (b1) mendapati (b1) terkena satu tembakan di belakang telinga sebelah kiri dan menembusi bahagian belakang telinga sebelah kanan.

Semakan ke atas kereta yang dinaiki oleh keempat-empat saspek mendapati ia tidak ada dilapurkan hilang dan didaftarkan atas penama CHANDRA DEVI A/P ARUMUGAM, kp: 600714-10-6448, alamat: no 1k, bt1/2 , Jln Sg. Besi, kl.kesemua saspek telah ditahan reman selama (4) hari bermula 21/08/12 hingga 24/08/12.

Pada 23/08/2012 jam lebih kurang 0521hrs saspek (b1) iaitu DINESH A/L DARMASENA, kp: 861101-43-6677 telah meninggal dunia di wad icu Hospital Ampang akibat kecederaan yang dialami dan laporan kematian adalah seperti pandan indah rpt: 19751/12.

Post-Mortem telah dijalankan pada 23/08/2012 jam 1040 hrs di Hospital Besar Kuala Lumpur oleh Dr. Nurliza Abdullah (no p/m: p415/12) dan hasil post-mortem mendapati saspek mengalami dua kesan tembakan iaitu satu tembakan menembusi bahagian belakang telinga kanan dan keluar melalui kawasan berdekatan dengan lubang telinga kiri manakala tembakan kedua menembusi lengan kanan atas siku dan keluar mengikut bahu kanan.

Tiada sebarang anak peluru dijumpai dari kesan tembakan. Punca kematian saspek (b1) adalah gun shot wound to the head.

Siasatan lanjut masih dijalankan.

Wanita parah ditetak peragut di Negeri Serambi Mekah

KOTA BHARU – Seorang wanita ditimpa malang apabila pergelangan tangan kirinya hampir putus akibat ditetak penjenayah ketika dia berusaha menyelamatkan beg tangannya daripada diragut di hadapan sebuah pusat jualan tudung di Jalan Sultanah Zainab di sini semalam.

Kejadian pada pukul 1.20 petang itu berlaku ketika mangsa Rohairani Abdullah, 36, yang bekerja sebagai pembantu di sebuah klinik di sini baru keluar dari kereta untuk ke kedai tudung.

Ketika ibu kepada dua orang anak itu berjalan ke kedai tudung, beg tangannya tiba-tiba diragut seorang lelaki sebelum penjenayah itu menetak bertubi-tubi tangan mangsa yang enggan melepaskan beg tersebut.

Seorang penjual tudung, Hidayah Daud, 21, yang menyaksikan kejadian itu berkata, dia melihat peragut itu cuba menarik beg tangan mangsa manakala seorang lagi lelaki menunggu di atas motosikal Honda EX5 di tepi jalan kira-kira 20 meter dari tempat wanita itu diragut.

Kejadian tersebut berlaku di tepi kedainya dan tindakan mangsa yang enggan melepaskan beg tangannya menyebabkan mangsa ditarik kira-kira tiga meter dari lokasi mula-mula mangsa diragut.

“Tindakan mangsa tidak melepaskan beg tangannya menyebabkan peragut itu marah lalu menetak tangan mangsa lebih tujuh kali,” kata saksi itu.

Menurut gadis itu, kejadian selama tiga minit itu menyebabkan orang ramai yang lalu lalang tergamam, panik dan hanya mampu menjerit kerana takut melihat tindakan kejam penjenayah itu.

“Peragut yang berputus asa kemudian meninggalkan wanita itu tanpa dapat meragut beg tangan mangsa,” kata Hidayah sambil memberitahu dia juga takut untuk membantu mangsa kerana penjenayah itu bersenjatakan parang.

Ekoran kejadian itu, kawasan tersebut dipenuhi darah yang meleleh daripada tangan mangsa yang cedera.

Katanya, kira-kira 15 minit kemudian ambulans tiba untuk membawa mangsa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HPRZ II) dekat sini bagi mendapatkan rawatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian tersebut.

Menurut beliau, mangsa mengalami kecederaan serius iaitu ada antara luka tersebut sedalam 38 sentimeter manakala urat pergelangan tangan kiri mangsa juga putus.

Sehingga malam tadi peragut berhati haiwan itu belum ditangkap manakala kecederaan tangan mangsa belum dapat diketahui statusnya.

Power Ranger Sesat, Sorang Dah Mati!!!...

PUTRAJAYA – Wanita yang terlibat dalam kejadian amuk di Jabatan Perdana Menteri (JPM) awal Julai lalu memakai topeng ‘Power Rangers’ warna merah bagi mengelak wajahnya dirakam media selepas selesai sebutan kesnya di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Muhdalena Ahmad dilihat hadir ke mahkamah berbaju dan bertudung merah, ditemani bapanya, sempat menunjukkan isyarat keamanan ketika wajahnya cuba dirakam media.

Pada prosiding hari ini, mahkamah mengarahkan wanita itu, melantik peguam secepat mungkin.

Hakim Mohd Kafli Che Ali berkata, mahkamah memberi tempoh satu bulan untuk dia melantik peguam supaya semua isu berkaitan dokumen-dokumen kes itu boleh diselesaikan sebelum tarikh bicara ditetapkan.

Mahkamah turut menetapkan tarikh 12 September depan untuk pengurusan kes berkenaan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Siti Nor Mazrah Ahmad Din berkata, tertuduh perlu melantik peguam dan menyelesaikan segera perkara-perkara yang dipersetujui antara pihak pendakwaan dengan tertuduh sebelum perbicaraan.

Menurutnya, terdapat pindaan dalam kanun prosedur jenayah yang menyatakan, kes perbicaraan perlu dilaksanakan dalam tempoh 90 hari dari tarikh didakwa.

Pada 19 Julai lalu, Muhdalena Ahmad, 28, mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan iaitu mengugut polis dan membawa pedang.

Prosiding pendakwaan ketika itu terpaksa dijalankan di Hospital Putrajaya kerana dia sedang dirawat selepas cedera dalam kejadian amuk berkenaan.

Bagi tuduhan pertama, dia didakwa melakukan ugutan jenayah dengan mengugut mendatangkan cedera parah kepada seorang anggota polis Ridzuan Megat Ahmad manakala bagi tuduhan kedua, dia didakwa membawa sebilah pedang.

Dia didakwa melakukan kedua-dua kesalahan itu di Kompleks B, JPM, Presint 1, Putrajaya kira-kira pukul 2.30 petang, 9 Julai lalu.

Kesalahan pertama didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tujuh tahun atau didenda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Bagi tuduhan kedua, dia didakwa mengikut Seksyen 7(1)(a) Akta Bahan-Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 yang membawa hukuman penjara dua tahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Dia diikat jamin RM10,000 bagi kedua-dua pertuduhan itu.

Pada kejadian tersebut, dia bersama dengan Khalil Afandi Hamid, 47, mengamuk di pekarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya kira-kira jam 2.30 petang, namun Khalil mati ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari, manakala Muhdalena turut terkena tembakan di paha kanan.

NOTE: Ada sesiapa nak sponsor peguam untuk Power Ranger perempuan ni?

Rabu, 29 Ogos 2012

Sumbang Mahram Pemimpin Pembangkang Dengan Anak

Berita Semalam:

JERANTUT - Seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang dan anak lelakinya ditahan bagi membantu polis berhubung satu kes sumbang mahram.

Pemimpin utama sebuah parti baru itu bersama anak lelakinya yang berumur 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lepas bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki.

Mereka dibebaskan semalam.

Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut DSP Zakaria Kasim, mangsa, 15, melahirkan seorang bayi lelaki tiga hari lepas di sebuah pusat bersalin di Cheras, Kuala Lumpur.

"Kedua-dua suspek, bapa dan anak itu bagaimanapun dibebaskan semalam atas jaminan pihak polis," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Beliau berkata polis juga mengambil sampel DNA kedua-dua suspek dan keputusannya dijangka diketahui dalam tempoh seminggu.

Suspek yang juga saudara terdekat kepada seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang tanah air, pernah bertanding pada pilihan raya umum ke-12.

Bagaimanapun, suspek yang bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri di Pahang pada pilihan raya umum lepas itu kalah kepada calon Barisan Nasional. – Bernama.

Berita Hari ini:

KUANTAN- Polis sedang menunggu keputusan ujian DNA bagi melengkapkan siasatan berhubung kes sumbang mahram membabitkan seorang pemimpin parti pembangkang dan anak lelakinya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri SAC T. Narenasegaran berkata sampel darah kedua-dua beranak itu telah dihantar ke Jabatan Kimia untuk ujian paterniti.

"Hasil daripada ujian baru kita akan buat keputusan dan cadangan kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan selanjutnya," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas laporan media mengenai penahanan seorang pemimpin kanan parti pembangkang dan anak lelakinya yang berusia 14 tahun bagi membantu siasatan satu kes sumbang mahram.

Media melaporkan dua beranak itu ditahan pada 22 Ogos lepas dan dibebaskan kelmarin dengan jaminan polis.

Tangkapan itu selepas anak perempuannya yang berusia 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki di sebuah hospital di Cheras, Selangor. Remaja yang masih bersekolah itu kini ditempatkan di rumah perlindungan di Cheras.

Mengulas lanjut, Narenasegaran mengesahkan individu itu pernah bertanding pada pilihan raya umum lalu sebagai calon parti pembangkang untuk kerusi dewan undangan negeri dalam kawasan Parlimen Jerantut.

Lelaki berusia 59 tahun itu mempunyai dua isteri dan 11 anak berusia antara enam hingga 31`tahun, katanya. -Bernama

Ahad, 26 Ogos 2012


Anwar Ibahim tidak berjaya "mengIslamkan" UMNO, tetapi berjaya memurtadkan kepimpinan Pas menjadi "UMNO Celup" termasuk Dr. Dzulkefly Ahmad dan Naib Presiden Pas Salahudin Ayub.






Demi untuk menjaga hubungannya dengan PKR dan DAP, pemimpin-pemimpin Pas telah mengambil rasional UMNO atau bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir dalam menolak pelaksanaan hukum hudud pada masa ini.

UMNO dari sejak pimpinan Tunku Abdul Rahman hingga kepada Tun Dr. Mahathir dan Datuk Seri Najib telah menjalankan politik seimbang demi untuk memelihara keharmonian kaum dan perpaduan parti, sekalipun menghadapi tekanan dari kaumnya sendiri, terutama dari Pas; yang bersifat primitif, fanatik dan pelampau.


Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata "dalam konteks negara kita hari ini, adalah sukar untuk melaksanakan hudud kerana terdapat pelbagai halangan dalam perlembagan itu sendiri."

Beliau menyusul kenyataan Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri Selangor, Dr. Dzulkefly Ahmad yang menyuarakan hukum hudud tidak dapat dilaksanakan dalam masa terdekat. Pendapat ini mendapat sokongan beberapa orang lagi pemimpin Pas.

Apakah bezanya penolakan Tun Dr.Mahahtir dari mereka ini, tetapi untuk menutup malu dan cuba untuk mengelirukan pengikut-pengikut "Bahalol," mereka meletakkan kesalahan kepada Tun Dr. Mahathir sebagai penghalang seolah-olah bila berkuasa, maka mereka boleh dengan mudah menghapuskan batasan kuasa bidang kuasa Mahkmah Syariah yang tertakluk bawah Akta Mahkamah Syariah 1965 yang merupakan Undang undang Perseektuan.

Pengikut pengikut " Bahalol" mereka percaya kepada kemungkinan ini.

Jika diambil kira politik antarabangsa sekarang yang menghadapi tekanan "American Globalisation," maka untuk pelaksanaan hudud di Malaysia akan menjadi semakin sukar dan akan mendatangkan berbagai tekanan politik dan ekonomi.

Sebenarnya kemurtadan Pas dari prinsip asalnya, adalah kejayaan besar penerapan anasir Anwar Ibrahim. Anwar gagal untuk mengislamkan UMNO, tetapi berjaya memurtadkan Pas menjadi UMNO celup, namun pengikut -pengikut bahalol Pas dan juga pemimpin-pemimpin mereka yang dalam kegilaan kuasa tidak sedar, kecuali sesudah mereka benar-benar teperangkap kelak.

Tidak ada orang seperti Dr.Mahathir dalam Pas untuk melihat bahaya ini dan mempunyai kepintaran, kenikatan,keberanian dan kecekapan setanding dengannya untuk menolak Anwar ke pintu neraka, malah setakat ini orang Pas, termasuk para ulamanya memejamkan mata merelakan seorang penzina dan homsekasual menjadi ketua mereka.

Adakah kepimpinan Islam dengan nilai hidup seperti ini boleh kita harapkan untuk melaksanakan hukum hudud? Jika mereka berkuasa bukan sahaja hudud tidak boleh dilaksanakan dalam masa terdekat malah sampai ke hari kiamat.


TERKINI:

Dalam usaha untuk memperkecilkan bekas Timbalan Presidennya ,Nasharudin Mat Isa, Pas malam ini (26 Ogos) membuat kenyataan mengatakan pekara kenyataan Nasharudin yang meminta Pas mengakji semula kedudukannya dalam Pakatan Rakyat hanya akan dibincangkan dalam ajenda lain lain hal sahaja,itu pun kalau ada masa.

Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas Nik Zawawi Salleh dalam kenyataan kepada Harakah Daily malam ini (26 Ogos) berkata mesyuarat 9 September ini akan lebih menumpukan kepada perbincangan memperkuatkan kerjasama dalam Pakatan Rakyat.

Adalah jelas kenyataan ini terpaksa dibuat untuk tidak mahu menjadikan Nasarudin sangat penting pada pandangan umum setelah kenyataanya mencedera parahkan imej Pas kepada ahli ahlinya di akar umbi dan semakin menjelaskan kepada umum Pas berada dalam ketakutan kepada DAP.

Sabtu, 25 Ogos 2012

Sastera Dalam Semua Mata Pelajaran - Ungku Aziz

KUALA LUMPUR: Subjek kesusasteraan dalam sistem pembelajaran di sekolah tidak harus bertumpu kepada sastera Inggeris semata-mata, sebaliknya wajar meliputi semua bahasa dunia.

Prof Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid berkata, menerusi langkah itu rakyat negara ini akan dapat memahami budaya bangsa lain di dunia ini.

"Sebab dalam masa 50 tahun dari sekarang mungkin budaya Inggeris tidak begitu penting dan diganti budaya lain. It's only temporary and it's already in decline as budaya (Budaya itu hanya sementara dan sudahpun merosot sebagai budaya)," katanya selepas merasmikan pameran lukisan solo artis veteran Sivem Selvaratnam, di Universiti Malaya.

Isnin lepas, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran berkata, kerajaan akan mengkaji semula pelaksanaan pembelajaran subjek kesusasteraan Inggeris peringkat sekolah menengah menerusi kajian semula sistem pendidikan nasional.-BERNAMA

Jumaat, 17 Ogos 2012

Kisah sukan Olimpik, pemaksaan identiti

Fenomena ‘Islamofobia’ masih berlegar






















Sukan Olimpik 2012 London baru saja melabuhkan tirainya. Kita akan bertemu semula edisi sukan Olimpik yang seterusnya pada 2016 di Rio de Janeiro. Banyak peristiwa pahit dan manis yang terakam dalam lipatan kenangan sukan terbabit.

Sarah Attar, Wajdan Shaherkani, Noor Hussain al-Malki, Shinoona Salah al-Habsi dan Zam Zam Mohamad Farah bukanlah pemenang pingat pada temasya sukan itu. Namun mereka mencatat sejarah apabila terdiri daripada kelompok peserta wanita yang memakai tudung pada pertandingan acara masing-masing.

Kita tidak lupa kepada Ruqayya al-Ghasara dari Bahrain yang merupakan atlit yang terawal memakai tudung dalam acara trek di Olimpik Beijing 2008. Beliau bukan saja bertudung tetapi melakukan sujud syukur ketika memenangi acara 200 meter di Sukan Asia.

Tidak terkecuali peserta negara kita, Nur Suryani Mohamad Taibi yang menyertai acara menembak di Sukan Olimpik kali ini yang turut tersenarai sebagai olimpian yang bertudung.

Pemakaian tudung















Pemakaian tudung bukan hanya acara individu tetapi juga acara berpasukan seperti bola tampar yang membabitkan beberapa negara Islam.

Beberapa persoalan yang menarik timbul daripada suasana ini. Pemakaian tudung secara ironinya berlawanan dengan pakaian atlit dari negara Barat. Atlit Barat dilihat memakai pakaian yang semakin singkat dan semakin ‘sedikit’ berbeza dengan atlit bertudung yang semakin labuh dan semakin ‘banyak’ kain diperlukan.

Adakah pemakaian tudung ini akan menjadi fenomena? Jawapannya, setakat ini mungkin tidak. Pencapaian atlit wanita yang bertudung masih gagal memenangi mana-mana acara. Jika difikirkan secara logik ia seolah-olah membenarkan ‘pandangan’ bahawa tudung membataskan pergerakan. Tudung juga menambah rintangan udara apabila berlari di trek.

Tingkat pencapaian atlit Muslimah














Kenapa saya menyebut ‘pandangan’ bukan teori, kerana ia tidak semestinya betul pada setiap keadaan. Bahagian yang ditambah pada sesuatu objek belum tentu memperlahankan pergerakan. Jika kita lihat pada kereta lumba misalnya, wujud bahagian yang ditambah berbanding kereta biasa.

Justeru, satu kajian yang berteraskan akidah dan syariah perlu dilaksanakan oleh saintis sukan Muslim. Reka bentuk tudung dan bahan buatannya mungkin boleh diperbaiki bagi meningkatkan pencapaian atlit Muslimah.

Ia penting kerana Islam menjadikan kita gagah dan bukan melemahkan. Persoalan yang seterusnya setakat mana penerimaan dunia Barat terhadap identiti Muslim ini? Adakah sekadar sukan dan perkara di sekitarnya? Adakah fenomena ‘Islamofobia’ sudah berakhir atau sekadar gula-gula bagi menunjukkan toleransi atas nama tamadun Barat?

Secara jujurnya kesangsian masih lagi wujud apabila sikap dan layanan Barat diperhalusi dan diteliti. Masih ada larangan berhijab di tempat tertentu dalam negara yang mewakili tamadun Barat. Tetapi itu tidaklah begitu menghairankan kerana pihak Barat dilatari oleh tanggapan dan pengalaman yang tersendiri lalu membentuk persepsi mereka hari ini terhadap pemakaian hijab.

Namun jika larangan itu wujud di negara majoriti penduduknya Islam adalah sesuatu yang amat dikesali. Sebagai contoh, syarikat penerbangan yang tidak peka atau enggan membenarkan anak kapalnya memakai tudung atau mengenakan sekatan yang pelbagai kepada pekerjanya dalam memilih pakaian dianjurkan Islam. Sudah tentulah ia bertentangan dengan ‘semangat antarabangsa’ seperti yang diperlihatkan di Sukan Olimpik kali ini.

Mengiktiraf kepelbagaian identiti















Sarah Attar mendapat ‘standing ovation’ apabila menghabiskan larian 800 meter di London. Itulah semangat yang seharusnya kita contohi.

Kita seharusnya terus mendukung sikap yang sebegini. Sikap mengiktiraf kepelbagaian pandangan dan pendirian. Inilah teras kepada ‘wasatia al-Islamiah’ yang mengkehendaki kita mengiktiraf kepelbagaian rupa bentuk bangsa dan menjadikannya sebagai landasan untuk saling mengenali dan memahami.

Kita perlu sedar bahawa manusia selamanya dilahirkan dalam persekitaran bangsa tertentu. Dari awal lagi bangsa atau suku kaum silih berganti dalam sejarah manusia. Berakhirnya sebuah bangsa akan diganti dengan bangsa yang lain.

Justeru, jika kita terus enggan mengiktiraf kepelbagaian identiti ini kita sebenarnya melawan hukum alam dan songsang fitrah.

Pemaksaan identiti begitu juga pendirian yang meliputi pelbagai aspek baik dari sudut politik, ekonomi, sosial dan budaya, jika dilihat dari posisi ini adalah bertentangan dengan semangat wasatiyyah atau kesederhanaan. Ia adalah satu tindakan yang boleh dikategorikan sebagai melampaui batasan atau dengan kata lain ekstrem.

** Penulis ialah Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)

Isnin, 13 Ogos 2012

Simbol + pada logo Hari Kemerdekaan PR

Tak sangka rupa-rupanya rahsia simbol logo sambutan hari kemerdekaan anjuran Pakatan Rakyat yang ke-55 pada 31 Ogos ini menggunakan lambang burung merpati.

Dan burung merpati pula adalah simbol agama Kristian. Adakah ia secara kebetulan atau memang telah dirancang secara halus oleh pihak tertentu yang mahu menggunapakai simbol ini?

Menurut kepercayaan Kristian, burung merpati melambangkan sebagai 'roh kudus', iaitu jasad ketiga tuhan Triniti dalam agama itu. Simbolisme burung merpati merah pula adalah berdasarkan tindakan "Christ redeemed Man with his blood".


Banyak ayat al-Kitab (terutamanya buku-buku Gospel) yang merujuk kepada burung merpati. Seperti Surah John 1:32

Ayat 32 John testified saying, "I have seen the Spirit descending as a dove out of heaven, and He remained upon Him. 33 "I did not recognize Him, but He who sent me to baptize in water said to me, 'He upon whom you see the Spirit descending and remaining upon Him, this is the One who baptizes in the Holy Spirit'. 34 "I myself have seen, and have testified that this is the Son of God".

Matthew 3:16
16 As soon as Jesus was baptized, he went up out of the water. At that moment heaven was opened, and he saw the Spirit of God descending like a dove and lighting on him. 17 And a voice from heaven said, "This is my Son, whom I love; with him I am well pleased".

Mark 1:10
10 Immediately coming up out of the water, He saw the heavens opening, andthe Spirit like a dove descending upon Him; 11 and a voice came out of the heavens: "You are My beloved Son, in You I am well-pleased".

Luke 3:22
22 and the Holy Spirit descended upon Him in bodily form like a dove, and a voice came out of heaven, "You are My beloved Son, in You I am well-pleased".

Lihat juga bentuk kelopak bunga raya yang terkandung dalam logo Pakatan Rakyat. Bandingkan dengan nyalaan api dengan imejan burung merpati dan juga logo Ignite.

Hati merah suci merupakan satu lagi simbol penting dalam ikonografi Kristian.

Logo Hari Kemerdekaan yang direkacipta Pakatan mempunyai simbol burung merpati, hati merah dan kelopak bunga yang nampaknya macam nyalaan api Holy Spirit.

Burung merpati adalah lambang gereja. Ia juga simbol Kristian dalam lukisan-lukisan bercorak keagamaan serta digunakan sebagai hiasan popular untuk kad Krismas dan kad ucapan tahniah bagi upacara pengkristianan bayi dan kanak-kanak.

The Church: Dove as a symbol of the Church, the agent through which the Holy Spirit works on Earth.

Pentecost: Whitsunday, a feast of the universal Church which commemorates the Descent of the Holy Ghost upon the Apostles, 50 days after the Resurrection of Christ.

* Saint Gregory is generally shown with a dove on his shoulder, symbolizing inspiration or rather Divine guidance.

Baptism: The dove symbol occurs frequently in connection with early representations of baptism. In ancient times a dove-like vessel was frequently suspended over the baptismal fount.

Martyrdom: As a symbol of martyrdom it indicated the action of the Holy Spirit in bestowal of the fortitude necessary for the endurance of suffering.

Dove as a Christian symbol, rujuk http://www.jesuswalk.com/christian-symbols/dove.htm

Sudah berpuluh tahun negara kita menyambut Hari Merdeka. Cuba tengok logo tahun-tahun lepas (bawah).

Belum pernah ada logo hari kebangsaan yang serupa logo rekaan Pakatan Rakyat berjiwa Kristian ini. Simbolisme burung merpati terang-terang ikonografi Kristian dan asing daripada budaya tempatan kita.

Sabtu, 11 Ogos 2012

Suami didakwa bunuh eksekutif TV9

Suami eksekutif pentadbiran stesen televisyen TV9 Nur Syaleza Jaffar, dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini, atas pertuduhan membunuh isterinya itu, bulan lepas.

Tiada pengakuan direkodkan daripada Norazman Bashah Ahmad Azam Bashah, 31, eksekutif bahagian teknologi maklumat syarikat gas dan minyak, ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid.

Tertuduh yang memakai baju-T berkolar berwarna ungu mengangguk faham ketika pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah kepadanya.

Norazman Bashah, didakwa membunuh Syaleza, 31, di kediamannya di No.115, Tingkat 1 Blok O, Apartment Saujana, Jalan PJU 10/1C, Damansara Damai, di antara jam 12 tengah hari hingga 7.30 malam, 28 Julai lepas.

Norazman Bashah yang diwakili peguam Shah Rizal Abdul Manan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Mahkamah menetapkan 14 Sept untuk tarikh sebutan. Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Siti Ruvinna Mohd Rawi.

Akhbar sebelum ini melaporkan seorang eksekutif pentadbiran wanita stesen televisyen TV9 ditemui mati di kediamannya di Damansara Damai.

KRONOLOGI:

Kakitangan TV9 ditemui tidak sedarkan diri


Petaling Jaya: Polis setakat ini mengklasifikasikan kematian kakitangan TV9, Nur Syaleza Jaffar, 29, di rumahnya di Pangsapuri Saujana, Damansara Damai, Petaling Jaya, malam kelmarin sebagai mati mengejut.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata Nur Syaleza, ditemui tidak sedarkan diri oleh suaminya, Norazman Bashah, dalam salah sebuah bilik di kediaman pasangan itu jam 7 malam.

“Suaminya kemudian menghubungi hospital bagi mendapatkan bantuan dan wanita itu dikejarkan ke Hopsital Sungai Buloh (HSB) sebelum disahkan meninggal dunia. Siasatan awal polis mendapati tidak ada unsur jenayah dan buat masa ini kes diklasifikasi sebagai mati mengejut,” katanya semalam.

Polis sudah merakam percakapan dari suaminya selain keterangan beberapa saksi termasuk jiran mangsa.

Bapanya, Jaffar Bakri, 60, yang ditemui di bilik mayat HSB berkata, dia dimaklumkan mengenai kematian jam 9.30 malam sebelum bergegas ke hospital berkenaan dari Segamat, Johor.

“Nur Syaleza ada menghubungi saya Jumaat lalu dan kami berbual seperti biasa dan dia tidak menunjukkan sebarang perubahan,” katanya.

Kali terakhir bertemu anak keduanya itu ketika dia pulang ke kampung bersama suami dan anak lelakinya berusia tiga tahun, sebulan yang lalu namun tidak melihat sesuatu yang mencurigakan.

Sementara itu polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian tampil di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya atau menghubungi Rakan Cop Polis Selangor, talian 03-20529999 bagi membantu siasatan.

Apa Kaitan Status BBM Syaleza Dengan Kematiannya?

Pagi ini, negara kita dikejutkan dengan satu berita kematian seorang kakitangan sebuah stesen televisyen, TV9, Nur Syaleza Jaffar, 29.

Syaleza ditemui meninggal dunia di rumahnya di Pangsapuri Saujana, Damansara Damai, Petaling Jaya malam kelmarin.

Kematiannya itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut. Sebelum disahkan meninggal dunia, Syaleza ditemui tidak sedarkan diri oleh suaminya, Norazman Bashah dalam salah sebuah biliknya di kediaman mereka sekitar jam tujuh malam.

Suaminya memberitahu, dia terdengar bunyi dentuman kuat dari dalam bilik dan bertindak memecahkan pintu bilik itu setelah beberapa panggilan memanggil Syaleza keluar dari bilik untuk berbuka bersama tidak disahut.

Namun, dia menemui isterinya yang sudah tidak sedarkan diri. Norazman kemudian menghubungi hospital bagi mendapatkan bantuan dan isterinya itu telah dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh sejurus selepas itu.

Syaleza telah disahkan meninggal dunia dan setakat ini polis mendapati tidak ada unsur jenayah yang dilaporkan.

Sebelum Syaleza ditemui meninggal dunia, dia telah bertengkar dengan suaminya sebelum masuknya waktu untuk berbuka.

Syaleza dikatakan telah merajuk dan lari masuk ke bilik dan mengunci pintu bilik. Jiran rumahnya memaklumkan turut mendengar pertengkaran yang terjadi antara Syaleza dan Norazman yang dikatakan puncanya adalah kerana suaminya pulang kerja lewat.

Turut ditemui, telefon pintar milik Syaleza, Blackberry yang mempunyai status sedih iaitu‘Sabarlah duhai hati… :’(sebelum dirinya ditemui mati).

Apakah yang sebenarnya terjadi? Apa-apa pun, kita tunggu siasatan lanjut dari pihak polis berhubung kes ini sama ada terdapatnya unsur jenayah atau tidak.

Jumaat, 10 Ogos 2012

Sharifah Sofia Dihalau Dari Disko Kerana Muncul Berhijab

Dalam hal ini siapa yang lebih memahami Islam? Sharifah Sofia atau pemilik disko?

KUALA LUMPUR: Pelakon Sharifah Sofia melalui pengalaman telah dihalau keluar oleh pemilik sebuah disko di sini kerana kehadirannya ke pusat hiburan berkenaan dalam keadaan berhijab.

Sofia atau nama sebenarnya Sharifah Sofia Syed Hussein, 27, yang bertudung sejak 1 Julai lalu berkata, peristiwa itu berlaku ketika dia mahu menghabiskan masa di pusat hiburan yang menjadi aktivitinya selama ini.

“Saya fikir apa salahnya wanita bertudung seperti saya untuk masuk pusat hiburan? Semasa di dalam pusat itu, kebanyakan wanita menunjukkan reaksi pelik terhadap saya sehinggalah pekerja di situ meminta saya keluar sedangkan mereka kenal dengan saya.

“Masa itu saya tertanya-tanya kenapa kehadiran saya dipersoalkan kerana saya bukannya mengambil minuman keras ataupun buat perkara yang tidak senonoh pun?” katanya kepada mStar Online pada majlis berbuka puasa bersama artis-artis veteran di Saloma Bistro di sini, Rabu.

Jelasnya, selepas kejadian itu, dia berkongsi pengalaman tersebut dengan para peminat menerusi Twitter miliknya serta membaca buku-buku panduan agama Islam, barulah dia memahami kewajaran untuk menjauhkan diri daripada tempat-tempat tersebut jika mahu berhijrah menjadi lebih baik.

Bagaimanapun tambah Sofia, penghijrahan yang dilakukannya ini dianggap sebagai melengkapi tuntutan syarak yang wajib dilakukan seseorang wanita Muslimah.

Kata Sofia, dia mula mendalami Islam sejak mengandung anak sulungnya iaitu Sharifah Ariana Syed Ismail yang kini berusia setahun setengah melalui pembacaan buku dan juga mendapatkan panduan di Internet.

"Sebelum bertudung, bukan bermakna saya ini 'kosong' tentang pengetahuan Islam. Cuma kali ini saya lebih mendalaminya dan mahu diri ini sempurna dengan tidak meninggalkan amalan wajib.

"Tindakan ini ditambahkan lagi ketika suami menunaikan ibadah Haji pada tahun lalu dan tibalah masanya untuk saya melakukan tanggungjawab sebagai isteri bagi menjaga nama baiknya.

"Alhamdulillah, kini saya sudah berhijrah. Mungkin inilah masanya untuk saya memelihara keseluruhan pakej diri," ujarnya.

Sementara itu, mengenai perkembangan kerjayanya, anak kelahiran Liverpool, England ini berkata, dia berhasrat untuk menjadi ibu sepenuh masa tetapi tidak bermakna mahu meninggalkan terus dunia seni.

Jumaat, 3 Ogos 2012

Konspirasi Senyap Yahudi Pada Olimpik 2012

Telah dikhabarkan bahawa Dajjal Laknatullah dan para wazirnya telah berada di London untuk acara gilang gemilang Olympic 2012. Mereka telah lama membuat persiapan untuk acara ini iaitu sejak dahulu lagi kerana melalui acara sukan antarabangsa inilah mereka dengan mudahnya mengumpulkan penduduk seluruh dunia bagi menjayakan agenda mereka untuk menyihir seluruh dunia.

Bandar London telah dipilih kerana London merupakan pusat segala agenda jahat mereka dalam merosakkan dunia selama ini, manakala tahun 2012 pula adalah tahun yang sangat signifikan bagi mereka. Ia adalah tahun yang mana Dajjal laknatullah telah bebas daripada rantai yang mengikatnya selama ini.

Angka 2012 juga mempunyai maksud tersirat yang tersendiri. Kita tahu bahawa puak Illuminati, salah satu cabang pasukan Dajjal laknatullah sentiasa mempunyai kod-kod rahsia tersendiri bagi menjalankan agenda mereka. Kita tahu bahawa tulisan Arab dan Ibrani (Hebrew/tulisan yahudi) ditulis dari sebelah kanan ke kiri.

Jika 2012 itu diubah kepada huruf dan dibaca dari kanan ke kiri ia akan kelihatan seperti ZIOZ. Di dalam kod ini, huruf Z yang terakhir boleh diputar melawan arah jam menjadi huruf N. Dengan ini terbongkarlah dalang di sebalik Olimpik London 2012 atau Olimpik London ZION.

2012 = ZOIZ = ZIOZ =ZION

Zion sebagaimana yang kita tahu adalah sebuah bukit di Jerusalem, yang diidamkan oleh Yahudi untuk membina Haikal Sulaiman bagi membina tapak kezahiran Dajjal laknatullah atau Mosyaikh mereka ke dunia bagi menguasai dunia.

Bermula 27 Julai 2012 iaitu pada hari Jumaat ini, apabila api Majusi Olimpik London 2012 dinyalakan, maka Dajjal laknatullah beserta para wazirnya akan menyebarkan sihir berat ke seluruh penduduk dunia, lebih-lebih lagi yang melihatnya secara langsung di London atau pun yang menontonnya melalui televisyen dan internet tidak akan terlepas daripada sihir-sihirnya. Dan sesiapa yang terkena sihirnya, hampir mustahil tidak akan menjadi pengikutnya ketika kezahirannya kelak.

Bagi pendokong perjuangan Islam akhir zaman dan pejuang Kebenaran dan pengikut Imam Mahdi dan Fata At Tamimi, bersiap sedialah untuk serangan berterusan sihir berat ini ke atas anda.

Pagarlah diri anda dengan kaedah masing-masing. Semoga Allah SWT melindungi kita semua dengan berkat bulan Ramadan ini.

Dan berikut pula adalah Game Card illuminati. Permainan kad illuminati ini telah terbukti sebahagian daripada peristiwa yang digambarkan dalam kad ini telah terjadi walaupun kad ini dicipta pada tahun 1995.

Mungkin juga semua penerangan di atas ada kaitannya dengan hadis berikut:

Dari Nu’aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Bila telah muncul suara di bulan Ramadan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadan, pada malam Jumaat akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari rumahnya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah, kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

Tetapi, hadis ini adalah hadis yang lemah dan dikatakan tidak sahih tidak boleh dijadikan hujah, bahkan ia adalah hadis yang terlalu lemah atau palsu. Diriwayatkan dari berbagai riwayat, antaranya: al-Hakim di dalam al-Mustadrak dan al-Syafie di dalam Musnadnya. Hadis ini diriwayatkan dari beberapa periwayat yang lemah seperti Ibn Lahi’ah, ‘Abdul Wahhab, Muhammad bin Thabit dan yang lainnya.

Bahkan terdapat juga di dalam Sanad hadis ini periwayat yang dituduh sebagai pendusta hadis seperti al-Haris al-A’war al-Hamdani seperti yang dinyatakan oleh al-Sya’bi, Abu Hatim dan Ibn al-Madini. Semoga kita dan semua umat Islam seluruh dunia dijauhkan dari segala keburukan dan fitnah dajjal.

Siapa sudah tengok rakaman upacara perasmian Sukan Olimpik London baru-baru ini? Agak konfius. Kenapa tiba-tiba ada orang keluar dari pokok yang diletakkan atas bukit itu, ramai pulak tu...

Rupanya pokok itulah pokok Yahudi berdasarkan hadis Rasulullah SAW!

Dan yang keluar itu hendak tunjukkan mereka selamatkan diri dari mati dibunuh sebenarnya. Kita tengok kena faham, bukan sekadar tengok. Banyak lagi unsur Yahudi, Freemason dan Illuminati ditonjolkan dalam upacara perasmian itu. Belum termasuk logo mata satu lagi.

Faham-fahamlah kenapa ia diadakan pada bulan Ramadan. Musuh Islam memang licik dan halus. Lindungi kami ya Allah.. Amin

Lihat gambar ini... ini adalah sewaktu pembukaan sukan Olimpik London 2012. Diceritakan bahawa Nabi Musa AS dihanyutkan oleh ibunya di Sungai Nil kerana bimbang tentera Firaun akan membunuh mana-mana bayi lelaki yang dilahirkan pada waktu itu.

Lihat gambar ini... seorang bayi sedang tidur dan dibawa secara perlahan-lahan.. Ini menggambarkan bahawa bayi tersebut adalah Musa AS yang sedang dihanyutkan di atas Sungai Nil ketika waktu malam.

Selepas itu dalam gambar ini muncul pula patung seolah-olah ahli sihir yang memegang tongkat.. Kita pernah dengar cerita-cerita mengenai Nabi dan Rasul kita termasuk Nabi Musa AS.

Nabi Musa AS mempunyai tongkat yang mempunyai kuasa dan itu adalah mukjizat yang diberikan Allah SWT kepadanya.

Nabi Musa AS juga menggunakan tongkat itu untuk membelah laut setelah mendapat petunjuk dari Allah SWT bagi menyelamatkan kaumnya Bani Israil melarikan diri dari dikejar Firaun Laknatullah.

Dengan kuasa Allah SWT, laut itu terbelah dua dan ketika Firaun melintasinya, laut itu kembali seperti sedia kala dan menenggelamkan Firaun serta pengikutnya.

Gambar ini adalah satu penghinaan kepada Islam umumnya. Mereka menggambarkan Nabi Musa AS sebagai ahli sihir itu.

Dikatakan ketinggian Nabi Musa AS adalah 40 hasta. Satu hasta bersamaan 45.72 cm. 40 hasta bersamaan dengan 1,828.8 cm, manakala 1,828.8 cm bersamaan dengan 18.2 meter.

Bukankah ketinggian ahli sihir itu lebih kurang 18 meter? Semoga kita tidak tergolong dalam golongan yang mengagumi acara pembukaan itu kerana percayalah banyak lagi bukti-bukti upacara penyembahan syaitan dan penghinaan kepada Islam berlaku pada acara itu.

Najib Razak ditahan

BEKAS Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dipercayai ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di kediamannya dekat ...