Khamis, 30 September 2010

Keling bangang

Note: Berikut luahan pelayar blog ini.

Wahai keling bangang, lima orang Melayu beragama Islam telah mati dibunuh secara kejam oleh kaum kamu, kita orang Melayu/Islam langsung tidak campur tangan atau mempertikaikan siasatan polis. Kenapa seorang dari kalangan kamu mati, kamu bising dan jadikan ia seolah isu besar dengan mempersoalkan kewibawaan polis?

Apa kamu mahu? Kamu mahu menggagalkan siasatan polis? Atau kamu mempunyai agenda tertentu untuk melepaskan pembunuh yang juga kaum kamu itu dengan membesar-besarkan kehilangan ahli perniagaan dari India itu? Bangang sungguh kamu ini. Hari-hari aku baca paper, kenyataan membosankan dari kamu yang dipaparkan, tidak ada satu pun kenyataan dari orang Melayu/Islam yang tidak berpuas hati dengan polis. Kami hanya berdiam diri dan menyerahkan sepenuhnya kepada kebijaksanaan polis menyelesaikan siasatan, sekali gus mendakwa pembunuh itu ke muka pengadilan.

Bini ahli perniagaan itu sudah buat laporan polis, diam sajalah kamu. Buat macam orang Melayu/Islam, diam dan serahkan kepada polis. Memang betullah kamu ini keling, suka bising-bising. Kita kehilangan lima orang tak bising, dia kehilangan seorang sudah riuh rendah. Keling bangang.

Tiada ulasan:

Musuh sebenar Yahudi bukan Palestin, tapi Bani Jawi.

BANI Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau &...