Khamis, 3 Mei 2012

SEKADAR TATAPAN















SERUPA, TAPI NIAT TAK SAMA: Gambar sebelah kiri memaparkan sekumpulan perusuh Bersih 3.0 memijak-mijak sebuah kereta polis di hadapan kompleks beli belah Sogo, Kuala Lumpur. Gambar sebelah kanan pula menunjukkan panorama sekumpulan beruk mengerumuni sebuah kereta. Perbuatan dua-dua makhluk ini sama, tetapi niatnya berlainan.















JAHIL: Sekumpulan penunjuk perasaan yang diketuai Anwar LGBT sedang bersolat. Sebagai orang Islam, niat mereka baik untuk menunaikan kewajipan, tetapi malangnya, kerana kejahilan diri, mereka menunaikan solat di tempat yang salah. Dengan memakai baju lambang Bersih 3.0, berseluar panjang dan bersejadahkan kain rentang perhimpunan haram, gelagat mereka diperhatikan pelbagai masyarakat bukan Islam. Walhal, kira-kira 100 meter dari tempat mereka bersolat tanpa iman itu ada sebuah masjid.

















GANAS: Tanpa belas kasihan empat lelaki ini, dua daripadanya menyepak dan menendang seorang anggota polis trafik yang ditugaskan mengawal lalu lintas pada perhimpunan haram Bersih 3.0 di Dataran Merdeka. Manakala dua lelaki lagi menyepak-yepak sisi kanan kereta dan melompat-lompat atas bumbung sebuah kereta polis. Inikah budaya orang Melayu beragama Islam? Atau mereka sudah dirasuk oleh budaya Yahudi yang dibawa masuk oleh Anwar LGBT bersama rakan-rakan parti gabungannya?



















KURANG AJAR: Inilah rupa pelajar tahun dua undang-undang di UiTM Shah Alam yang mengajak dan menggugut mahu membunuh semua anggota polis. Beliau melanjutkan pengajian dengan bantuan kerajaan, tetapi apabila sudah 'pandai', dia jadi seorang pelajar yang terpesong daripada didikan sebenar.



















SIAPA REMPUH SIAPA: Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasharudin menafikan Unit Tempur Pas merempuh anggota polis di pintu masuk ke Dataran Merdeka. Tetapi berdasarkan rakaman gambar ini, budak-budak berbaju merah iaitu kumpulan Unit Tempur Pas menyerbu ke arah anggota polis. Agaknya Ketua Dewan Pemuda Pas melihat rakaman ini dengan kepala lutut bukan dengan mata yang dianugerahkan Allah. Kesian.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saper kata dia org solat tak ada iman? ada iman...ustaz Guan Eng... sengaja org yg rakam gambar tu tak nak view guan eng. jahat punya kameraman.

Tanpa Nama berkata...

Pengacau negara dy org