Khamis, 28 Jun 2012

Antara Perdana Menteri Palestin dengan Presiden Pas

Puak-puak Pas dan PKR atau dengan lain perkataan puak-puak pembangkang cuba memainkan gambar ini dalam laman sosial mereka untuk membuat perbandingan kononnya Perdana Menteri Palestin bersifat sederhana dalam pelbagai aktiviti kehidupannya seperti makan, minum, berpakaian, tempat tinggal dan perbelanjaan.

Ramai pengomen-pengomen dalam wall berkenaan mengutuk cara kepemimpinan Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang mereka sifatkan sebagai pemboros, joli, makan makanan yang mewah-mewah sehingga lupa pada rakyat yang miskin.

Sekali... bila puak-puak Umno memainkan gambar Presiden Pas sedang tankedarah dan mempedal dengan seekor kambing panggang di atas meja depan mata, terus puak-puak Pas, PKR dan pembangkang terdiam diri.

Mungkin ada yang selak terngangga apabila melihat gambar pemimpin mereka sedang meratah makanan yang enak-enak, yang langsung tidak mencerminkan sebagai pemimpin Islam yang sederhana.

Itulah, lain kali sebelum nak mengata orang, tengok, tilik dan cermin diri sendiri dulu. Selak kain kat punggung tu, banyak kurap, panau dan kudis buta tertempek. Busuk lagi membusukkan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

membazir tu amalan syaitan. apa yang sederhananya pemimpin pas ni? kambing sekor atas meja. nasi briyani sedulang, kuah sekawah. isy isy isy isy...

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran