Ahad, 14 Jun 2015

Senyuman TMJ undang tanda tanya

TMJ

PETALING JAYA: Aksi spontan visual Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim yang dimuat naik di laman Facebook Johore Southern Tigers menimbulkan tanda tanya.

Dalam rakaman visual pendek yang berdurasi 17 saat, menunjukkan Baginda sedang merenung sesuatu dan sejurus selepas itu, Baginda mengangkat tangan seolah-olah memanggil seseorang supaya datang.

Rakaman tanpa audio itu mengundang pelbagai reaksi daripada pengikut Baginda.

"Setengah Menteri sekarang dah tiada rasa hormat dgn Kerabat di Raja. Mintak Tunku halau jek menteri mcm ni dari masuk ke Johor dengan Ahmad Maslan sekali," komen Nasrulhadi Noh.

Kenyataan itu merujuk kepada Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz sebelum ini terhadap Baginda.

"Saya rasa beliau harus menjauhkan diri daripada politik. Jika tidak, beliau juga akan dapat benda yang sama. Kita akan belasah secara lisan dia," kata Ahli Parlimen Padang Rengas itu yang dipetik daripada The Star Online.

Kenyataan itu merujuk beberapa komen Tunku Mahkota Johor terhadap senario politik negara, termasuk pembatalan program Dialog Bersama PM 'Nothing2Hide'.

Tiada ulasan: