Selasa, 14 Julai 2009

Saja nak kongsi2 dgn orang Pas

Artikel ini dipetik dari blog By Pass yang dihantar ke emel saya. Lalu kerana tertarik dan rasa boleh berkongsi dengan tetamu saya, makanya saya petik dan masukkan dalam blog saya. Selamat membaca.

KAYA JUGAK ANAK BERANAK NIK AZIZ NI YE...


catatan blogger PISAU.NET

Hari ini adalah hari terakhir tempoh berkempen untuk Manek Urai, saban hari banyak ceramah di merata tempat menghambur segala "keborbrokan" UMNO, tetapi mereka terlupa satu jari yang menunding orang lain 4 jari lagi menunding diri sendiri.

Ya,ramai penyokong PAS yang begitu taksub dengan Tok Guru, bagi mereka adalah menjadi kesalahan & kesilapan besar jika menyerang tok guru yang wahid ini. Ibaratkan untouchble & maksum.

Buat penyokong PAS di Manek urai, adakah anda akui tok guru maksum? jika dia maksum mana mungkin melakukan sebarang kesilapan. Adakah pendedahan demi pendedahan yang dibuat dikatakan fitnah? mereka yang menutup pemikiran & jumud barangkali akan marah apabila sesuatu yang pincang didedahkan terhadap tok guru.

Penyokong PAS seolah olah mengambarkan pemimpin mereka adalah orang orang suci,tidak terpalit langsung dengan kekotoran & kesalahan. Psy war di mainkan hingga orang UMNO sendiri percaya kempen melondehkan kesalahan & kekhilafan Tok Guru & PAS adalah salah.

Di Manek urai,adalah medan mendedahkan kesalahan mereka yang maksum ini.
STESYEN MINYAK NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA

Stesen Minyak Petronas hak milik Nik Mohd Asri Bin Nik Aziz (anak Nik Aziz). Asalnya stesen ini diurus oleh Mesra Makmur Trading yang dimiliki oleh Hood Bin Mohd Isa KP:691119105535.

Beliau berasal dari Selangor bekas pemandu Nik Aziz dan menantu Nik Aziz. Hood selaku pengurus pada masa itu telah berjaya memajukan perniagaan ini. Beliau membantu Nik Aziz dalam pilihanraya 2004 dengan cara memberi petrol percuma pada hari mengundi jika motosikal atau kereta membawa bendera bulan - Pas.

Apabila Stesyen ini maju maka anak- anak Nik Aziz iri hati melihat penguasaan Hood keatas stesyen ini. Perbalahan telah berlaku, Nik Aziz gagal menyelesai krisis dalam keluarganya sehingga Hood telah disingkirkan dan membawa diri ke Trengganu. Sekarang stesyen itu diserahkan kepada Nik Mohd Asri pemilik tunggal As Sobru Jaya Trading.

Hood tahu cerita sebenar mengenai bagaimana tipu helah untuk membina stesyan minyak ini. Nik Aziz telah membeli tanah Lot 550 Kg Pulau Melaka tapak stesyen itu dengan memaklumkan kepada tuan tanah bahawa untuk membina asrama kesiankan pelajar tidak cukop tempat menginap.

Tetapi setelah tanah dimiliki oleh Datin Tuan Sabariah isteri Nik Aziz, tanah itu telah dibangunkan stesyen minyak. Terkejut yang amat sangat tuan tanah, kerana tanah itu dijual dengan harga yang murah.

Nik Aziz makan pun menyamar kepada rakyat. Kesian orang Pas kena tipu kononnya cara hidup Nik Aziz sederhana. Rupanya Jutawan.

RUMAH MENANTU NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA

Rumah menantu Nik Aziz terletak di belakang rumah Nik Aziz Pulau Melaka. Nilainya RM1juta. Ada jaga 24 jam sehari. Kalau rakyat nak jumpa dengan Nik Aziz maka dia akan tunggu di rumah lama, untuk rakyat tengok dia hidup sederhana. Tapi bila nak berehat pergi rumah banglow milik menantu. Menantu pakai kereta mewah kalau baru harganya RM250,000 sebuah.

Apa nama menantu Nik Aziz?..Nik Arif Fahmi Abdul Rahman, orang yang paling berkuasa dalam kerajaan Nik Aziz.

Menantu Nik Aziz bekerja sebagai CEO Perbadananan Menteri Besar (PMB), Kereta Mercedes berserta dengan pemandu disediakan. Semua projek yang nak join vanture dengan PMB sebelum angkat kepada Pengerusi PMB mesti diluluskan oleh CEO dulu. Siapa Pengerusi PMB? tak lain dan tak bukan Nik Aziz. PMB sudah jadi hak anak beranak. Banyak syarikat pelaburan PMB mengalami kerugian. Habis lah duit rakyat Kelantan di pulon mertua dan menantu.

Bila rakyat nak jumpa datang lah kerumah depan, kecil dan sederhana.

Kereta Mercedes RM500,000 dan CRV Rm 70 ribu untuk Tuan Sabarian ulang alik ke pasar. Rumah inilah yang selalu ditonjol oleh Nik Aziz.

TUAN SABARIAN SEORANG JUTAWAN.

Kononnya Bandaraya Islam Kota Bharu berkembang tapi ada udang disebalik batu, sama hebat dengan pengumpulan harta oleh keluarga Nik Aziz. Tuan Sabariah kuat berniaga, pernah berniaga jualan langsung, hampir semua muslimat Pas di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan Kubang Krian menjadi ahli. Sekarang mengalami kerugian ada muslimat Pas yang mengalami kerugian RM50,000 seorang. Kita boleh bayangkan berapa banyak wang muslimat Pas hangus. Apabila muslimat minta ganti katanya tak ada wang.

Dalam pada itu sempat Tuan Sabariah membeli dua unit Rumah Kedai di Taman Koperasi Tanjung Chat Bandar Kota Bharu nilainya RM2 juta.

Kata penduduk Pulau Melaka banyak tanah orang kampong sekarang menjadi milik keluarga Nik Aziz yang bernilai berjuta-juta ringgit. Dari mana Nik Aziz dapat duit bergitu banyak?

Inilah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh isteri ulamak, dalam diam juga seorang jutawan.

sumber:
1)onemanikurai
2)pisau.net
Posted by byPASs

6 ulasan:

faida berkata...

salam.

apa kata report kat sprm tentang hal ini. amacam?

Mr Priceless berkata...

Salam,

Saya tidak mahu komen mengenai kekayaan TGNA spt yg digembar-gemburkan dlm artikel ini. Ini kerana belum tentu ianya ya ataupun tidak. Wallahualam.

Cuma bagi saya yang menarik di awal artikel ini, menceritakan tentang pandangannya mengenai ke'maksuman' TGNA oleh ahli PAS. Saya lihat kita menghadkan ketaksuban kita pada seseorang guru. Saya malas hendak mengulas lanjut kerana memungkinkan salah faham antara pembaca lain.

razifembi berkata...

buktikan dan laporkan kepada media dan SPRM...

setuju dengan faida n mr priceless

Tanpa Nama berkata...

Salam

Pendedahan yang hanya sekadar masuk mata kanan keluar mata kiri. mereka yang taksub dgn Pas seboleh bolehnya tak ingin 'Percaya' itulah sebenarnya latar belakang TGNA'kesayangan' mereka. Apa pun percayalah 'Allah' mengetahui segala-galanya. Hidup ini bagai roda dan setiap insan punya habuan masing-masing baik di dunia mahupun di Akhirat. WASSALAM

Tanpa Nama berkata...

Salam..
maafla andai komen sy x dpt diterima..
tentang ahli pas yg menganggap TGNA sbg maksum,mungkin sesetengah pihak telah menyalah tafsir perasaan hormat terhadap tuan guru sbg prkara yg keterlaluan..sy sendiri amat2 menghormati beliau,kerana ketinggian ilmunya..bukan ke kita perlu hormat pd org yg alim,lebih2 lg kita punye ilmu xdela byk mana pun..bukan senang untuk menegakkan islam di atas muka bumi Allah,ada je org yg menentang..yang paling menyedihkan,org yg menentang tu ISLAM juga..Apakah maknanya diri kita islam tetapi menolak jika cara hidup islam mahu ditegakkan..

Tanpa Nama berkata...

kesian...............

Buaya timbul tanda kempen bebas plastik Selangor berjaya?

AKU tak tahu, nak nangis atau nak ketawa bila seorang anggota Exco Kerajaan Selangor, Elizabeth Wong berkata, pelbagai fauna seperti buay...