Khamis, 3 Disember 2009

Ikhlaskah Cina DAP minta maaf?

Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming akhirnya meminta maaf atas tindakan biadab beliau dan pemimpin tertingginya memijak poster gambar tiga ADUN Bebas.

Katanya, beliau kesal dengan tindakan memijak gambar wakil rakyat itu Ahad lalu dan memohon atas tingkah laku bodoh mereka.

Sejauh mana keikhlasan mereka meminta maaf. Adakah maaf itu dilafazkan sekadar untuk meredakan kemarahan umat Islam dan orang Melayu terhadap tindakan mereka menghina agama Islam dan bangsa Melayu?

Umum tahu, cina DAP amat benci kepada Islam dan mereka akan menentang habis-habisan cadangan Pas untuk menubuhkan negara Islam, sehinggakan Karpal Singh pernah mengeluarkan kenyataan tegas dan amarannya. jika Pas hendak tubuhkan negara Islam, "langkah mayat aku dulu".

Ini sudah menunjukkan DAP amat membenci Islam dan kebencian itu ditunjukkan lagi oleh mereka dengan memijak-mijak gambar dua wakil rakyat beragama Islam iaitu ADUN Behrang, YB Jamaluddin Mohd Radzi dan ADUN Changkat Jering, Kapten (B) Mohd Osman Jailu.

Perbuatan mereka memijak iaitu meletakkan tapak kaki iaitu antara anggota badan yang paling kotor di muka pemimpin Melayu dan Islam ibarat meletakkan babi di masjid atau surau. Begitu sekali taktik kotor yang dilakukan DAP terhadap Islam dan Melayu.

Malangnya, pemimpin Pas dan PKR berdiam diri dengan tindakan ini. Mereka seolah-olah merestui orang kafir melakukan penghinaan terhadap Islam. Beginikah perjuangan parti yang mendakwa memperjuangkan Islam? Merelakan orang kafir menindas dan menghina Islam? Nauzubillah.

Tiada ulasan: