Rabu, 4 Februari 2009

Antara Bota, Botak, Kotak, Katak.

Ada satu jenis manusia yang saya amat benci dan pandang jijik. Iaitu manusia yang jenis lupa daratan dan menyusahkan banyak pihak lain.

Sehingga kini, hanya seorang manusia seperti ini yang saya jumpa. Dia tak lain tak bukan, ADUN Bota.

Inilah manusia yang tidak ada pendirian, pengecut, dayus dan yang sama waktu dengannya. Dia keluar BN 10 hari lalu kerana merasakan akan beroleh sesuatu yang dihajati.

Tetapi setelah 10 hari melompat, tiba-tiba parti baru yang disinggahinya itu terumbang ambing. Melihat keadaan itu, dia terus lompat semula ke tempat asal.

Malangnya, UMNO yang nampak sangat lapar dan mentak (bahasa Kelantan), terus mengambilnya. Kononnya ADUN Bota itu kata dia menyesal masuk PR.

“Maka saya dengan perasaan penuh kesedaran dan tanggungjawab kembali semula menyertai UMNO dan Barisan Nasional mulai hari ini,” katanya kepada pemberita selepas sidang akhbar Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di sini hari ini.

Sebenarnya, dia bukan menyesal masuk PR, sebaliknya dia ni telah melakukan kesilapan besar. Perkiraan dan perhitungannya PR Perak akan terus gah dan dia akan memperoleh jawatan penting dalam kerajaan itu, telah meleset sama sekali.

Kalau saya menjadi Presiden atau Timbalan Presiden, saya tak akan ambil orang seperti ini. Sebab, untuk makluman semua, inilah jenis atau rupa sebenar gunting dalam lipatan, duri dalam daging, api dalam sekam, ulat dalam daun dan lalat dalam najis.

2 ulasan:

Mr Priceless berkata...

katak ong ong

Sri Diah berkata...

TAHNIAH - Melompat ke arah kebaikan. Kena sujud syukur. Hari ini mesti lebih baik dari semalam dan esok mesti lebih baik dari hari ini. SH Boleh!