Khamis, 12 Februari 2009

Bosan dengan PR, muak dengan BN


KEMELUT politik di Perak dah sampai ke penamat. Dari segi kehangatannya, boleh diibaratkan macam suam-suam taik ayam. Orang ramai tidak lagi ghairah atau bersemangat membicarakan mengenai rampasan kuasa atau peralihan kuasa yang berlaku.

Semuanya memandang sepi dan semakin muak mendengar berita mengenai kemelut itu. Ia tidak memberi faedah kepada rakyat sebab dua-duanya iaitu Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional adalah sama.

Yang menang akan pertahankan tindakannya. Walaupun tak betul, tetapi mereka anggap betul. Yang kalah pula akan terus mengecam dan mengkritik tidak puas hati...KENAPA mereka boleh kalah. Dua-duanya tidak mahu terima kenyataan dan hakikat.

PR tidak mahu terima kenyataan mereka bukan lagi kerajaan, manakala BN pula tidak mahu menerima hakikat cara mereka mengambil alih Perak adalah salah. Yang menjadi mangsa ialah rakyat. Terumbang ambing mengikut rentak 'dua kerajaan' mereka.

Bagi Mohamad Nizar... usahlah keras kepala berulang alik dari rumah rasmi Menteri Besar ke pejabat pentadbiran kerajaan negeri. Terimalah hakikat awak dah tak diterima lagi masuk ke situ.

Kenapa perlu bazirkan duit rakyat dengan menaiki kereta rasmi kerajaan negeri dan mengupah pengawal untuk menjaga keselamatan rumah rasminya. Apa yang kamu buat itu tak akan berkekalan kerana satu hari nanti kamu akan hadapi hari-hari yang mana kamu terpaksa merangkak pulang ke rumah sendiri, bukan lagi rumah rasmi.

Kepada Dr. Zambry...usahlah yakin sangat akan kekal sebagai MB, kerana kalau tak ada aral melintang, kamu hanya dapat pegang jawatan MB untuk tempoh tiga tahun sahaja dari sekarang.

Selepas ini (pilihan raya umum ke-13), kamu dan konco-konco kamu akan kecundang teruk dalam pilihan raya itu. Kamu tidak perlu yakin rakyat akan berpihak kepada BN. Situasi dahulu (sejak tahun 1990) sehingga kini menyaksikan rakyat tidak lagi menaruh keyakinan kepada BN.

Dari situ barulah kamu tahu sebenarnya rakyat dari tarikh 5hb Februari 2008 lagi tidak sukakan BN mentadbir Perak.

Tiada ulasan: