Khamis, 13 Ogos 2009

Pas pengecut, DAP hina Islam, Raja Melayu

Selepas orang-orang Melayu dalam Pas dan PKR selesai mengadakan perhimpunan haram mendesak kerajaan memansuhkan ISA, pemimpin DAP melihat gerakan itu sebagai satu bonus bagi mereka.

Lantas, mereka mula menunjukkan temberang sebenar dengan mula naik lemak dan besar kepala. Mereka tahu, Pas dan PKR boleh dipijak kepalanya, maka mereka pun memijak-mijakkannya.

Ini terbukti apabila dua kes yang dilakukan oleh dua pemimpin DAP iaitu menghina institusi raja dan Islam, langsung tidak mendapat tindak balas negatif daripada Pas dan PKR.

Ini memberi makna kepada DAP bahawa Pas dan PKR merestui mereka berbuat demikian. Dan dengan ini juga DAP beranggapan Pas dan PKR sependapat dengan mereka dalam menghina raja Melayu dan Islam.

Nik Aziz Nik Mat (dari dulu lagi saya tak pernah menghormatinya sebagai tok guru atau ulamak), langsung tidak memberi maklum balas berhubungan perbuatan biadab pemimpin DAP.

Malah Nik Aziz kata, dia tidak kisah orang kafir menghina Islam kerana orang kafir adalah kafir. Yang dia kisah ialah orang Islam menghina Islam.

Sedarkah kita, orang Islam yang menghina Islam ialah pemimpin Pas. Orang kafir yang menghina raja Melayu ialah DAP, manakala orang yang mengkhianati bangsa sendiri ialah PKR.

Di mana pemimpin Pas dan PKR ketika DAP mempermainkan undang-undang negara dan perlembagaan? Di manakah Pas ketika DAP menghna Islam dan di manakah PKR ketika DAP menghina Melayu?

Ini rakan mereka. Sepatutnya mereka (Pas dan PKR) memberi teguran keras kepada DAP. Tetapi ini tidak berlaku. Nampak sangat Melayu/Islam semakin lemah. Takut kepada DAP.

Siapa yang sekular dalam bab ini? Pas atau UMNO? Sebab itu, Allah ada mengatakan, orang yang selalu menghina orang lain akan lebih hina daripada orang yang dihinanya.
Inilah yang berlaku kepada Pas dan PKR.

Mereka menuduh macam-macam kepada UMNO, kononnya sekular, tidak ikut sunah Nabi dan agama. Pas ikut sunah dan al-Quran ke? Pas memperjuangkan Islam ke?

Kalau Pas ikut sunah dan al-Quran dan memperjuangkan Islam, kenapa mereka tidak mengambil tindakan kepada DAP yang jelas menghina Islam dan Raja Melayu? Sudah jadi pengecutkah Pas? Sudah hilang taringkah?

Apabila Pemuda UMNO Perak membuat bantahan kepada DAP, dengan lantang DAP marahkan Pemuda UMNO itu dengan mengatakan apa yang dibuat oleh Pemuda itu sebagai melanggar undang-undang dan sengaja mencetuskan perkauman.

Apa yang DAP buat tidak melanggar undang-undangkah? Apa yang DAP lakukan tidak mencetuskan isu perkaumankah. Dalam bab ini siapa yang mula dulu? UMNO atau DAP atau Pas atau PKR?

Saya sedih dengan perjuangan Pas hari ini. Nampak sangat Nik Aziz dan bala pemimpinnya pengecut dan takut kepada DAP. Pas hanya berani kepada pihak yang dilihatnya lemah, tetapi kecut perut apabila rakan kafir memperkotak-katikkan Islam.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Abang muzaidi...

Tanpa Nama berkata...

Terbaik punya..

Tanpa Nama berkata...

apa la yang ko merepek nih...pe,impin yang ko duk sanjung yang ko duk jilat jubo dorg tu ape cerita??..BUKANKAH MEREKA2 PENGECUT JUGA...apa la koooo...

Tanpa Nama berkata...

hang pun pengecut gak...