Isnin, 1 Jun 2009

Apa kata mereka...99 atau 999

SEBAIK saja saya memaparkan beberapa artikel yang saya petik dari media cetak dan letronik berkaitan penggadaian tanah daripada 99 tahun kepada 999 tahun, saya menerima banyak komen daripada tetamu yang dihormati. Ada yang bantah, ada yang setuju. Tak kurang juga yang agresif dan marah-marahkan MZ kerana memaparkan artikel itu.

Berikut MZ paparkan apa komen mereka kepada MZ berhubung artikel itu:-

Anonymous said... May 28, 2009 7:13 PM
artikel ni macam budak tak sekolah je yg tulis.

Anonymous said... May 28, 2009 7:14 PM
Apakah org bkn islam tiada hak di Perak? tulisan anda cuba menghasut dan membenci org2 bkn islam. mungkinkah penulis ini adalah anak haram yang kurang diajar oleh ibu bapanya, umpama binatang.......

Anonymous said... May 28, 2009 7:27 PM
Betul kata hang.
Jangan beri tanah kat bukan melayu/bumiputra/islam. Buat macam kerajaan BN bagi separuh langakawi kat orang cina. bagi bukit tinggi kat tokay cina. bagi singapura kat orng luar. bagi pulau batu putih kat Singapura. bagi tanah balak kat tokey cina macam di pahang. Hidup BN. Biar orang miskin melayu/cina/india melopong sampai mati pun tak ada tanah. kalau BN semua betul. Porah!

HASMAWI said... May 28, 2009 7:28 PM
DUA-DUA ANONYMOUS YANG PENGECUT....APASAL PAKAI ANON...
HANG NI MEMANG CINA KAFIR KOT...
KALAU HANG NI MELAYU TAPI TAK SEDAR LAGI TAK TAU LE...HAK SENDIRI PUN DAPAT SEPENUHNYA NI NAK BAGI PULAK KAT ORG LAIN...
UNTUK JANGKA PANJANG WALAUPUN DAP NI DAH TAK MEMERINTAH DAH PERAK TU, TAPI CINA2 DAP NI DAH DAPAT DAH SESUATU YANG AMAT BERNILAI. BILA2 KITA MELAYU DAH SEDAR NANTI, NAIK TURUN MAHKAMAH PUN BELUM TENTU DAPAT BALIK TANAH TU.....
INGATLAH SIKIT, TANAH2 / RUMAH, KEDAI KAT BANDAR TU SAPA PUNYA...
PIQIARLAH SIKIT...BUKAN SURUH TAKSUB MEMBUTA JE....

HASMAWI said... May 28, 2009 7:40 PM
U LAH PENYOKONG TAKSUB MEMBUTA PAKATAN RAKYAT NI... ( DAP ) TERUTAMANYA....
KALAU DAH UMNO BN DAH BAGI TANAH KAT TOKEY2 CINA NI DULU, YANG HANGPA BODOH TAK LEH DIA AJAR NAK BAGI LAGI BUAT APA....
APA YANG CINA2 DAP NI DAH BAGI KAT KITA ORG MELAYU YANG MEMANG PENDUDUK ASAL MALAYSIA NI...
DEPA NI DOK AMBIK SIKIT2 HANGPA TAK SEDAR LAGI....
MULA2 CINA2 NI AMBIK DARI UMNO BN (ORG PAKATAN LE YANG CERITA TAPI BUKTI TAK DAK PUN) WALAUPUN MUNGKIN ADA BETUL JUGAK...TAPI DIPERBESARKAN JE YANG LEBIH..
LA NI NI DEPA AMBIK MELALUI PAKATAN RAKYAT PULAK...
SUSAH LA LE KALAU DAH JENIS TAKSUB PARTI NI...ORG SURUH PIKIR JANGKA PANJANG BUKANNYA KOMEN KERANA MARAHKAN UNMO YANG DAH MEMERINTAH > 50THN LEBIH YANG TAK DAPAT TIDAK TENTULAH ADA KESILAPAN / KESALAHAN TAPI YANG PAKATAN RAKYAT MERANGKAP DAP NI YANG BARU MEMRINTAH TAK SAMPAI SETAHUN APA CERITA....
KALAU UMNO NI TERUK SGT DAH LAMA DAH MALAYSIA NI LINGKUP...

Anonymous said... May 28, 2009 11:19 PM
Klu dulu umno tak lepaskan s`pore kita mungkin bukan majoriti melayu muslim kat m`sia skrg pun penduduk m`sia tak smpai 60% muslim dn % jurang ekonomi cina dan melayu akan lebih besar. Penduduk s`pore 4 juta org dgn majotiti cina.

faida said... May 29, 2009 3:34 AM
Tak habis-habis guna isu tanah kat Perak. Habis isu tanah-tanah rizab melayu lain yang dah banyak tergadai kat Johor misalnya tu taknak dig in secara detail pulak?
I agree with Anonymous #2, 1st sentence. It’s not like UMNO sendiri pun tak pernah teringin nak berlaku adil kepada bangsa lain, kan?

Anti Chin Peng said... May 29, 2009 2:58 PM
Salam tuan Manzaidi,
camni la tuan, sumer tu pentaksub2 anwar la tu.. cakap apa pun tak masuk dah, dalam hati dema hanya anwar sahaja.. demokrasi mesti american.. Islam mesti versi PAS erdogan.. mesti bagi org kristian pakai nama Allah buat bible dalam bahasa melayu..

Priceless to Refuse said... May 29, 2009 5:14 PM
Salam.. dah lama xpost dlm blog abg man. Sebenarnya saya kurang mengikuti perkembangan politik Malysia sejak akhir2 ni disebab kesibukan kerja yang terlampau. Sesekali sy juga buka blog ni, dan byk artikel berkisar dengan situasi di perak. Saya rasa sesetngah orang sukar menerima ulasan abg man, tetapi bagi saya itu adalah lumrah dalam demokrasi.

Tiada ulasan: