Isnin, 1 Mac 2010

Setakat masuk bakul angkat sendiri

Bekas Timbalan Perdana Menteri ini banyak memperdayakan rakyat dengan kata-kata cakap dengar. Sebagai pemimpin politik yang pintar dalam putar belit, kenyataan sebegini tidak lebih daripada putar belitnya juga.

Dia menyatakan timbul rasa minat kalau Hillary memeluknya, tetapi sebagai orang kafir, Hillary tidak akan berbuat demikian kerana dia tahu wanita kafir sepertinya tidak boleh sewenang-wenangnya memeluk orang Islam, lebih-lebih lagi Anwar.

Tetapi Anwar nampaknya tertunggu-tunggu Hillary bangun memeluknya. Apa kata pemimpin Pas berhubung niat Anwar mengharapkan Hillary memeluknya sebagaimana dia kata, "Saya ingat kalau peluk, saya pun OK tetapi dia tidak peluk saya."


Anwar dakwa dapat sokongan AS
KOTA KINABALU 28 Feb. - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) hari ini mengaku mendapat sokongan dan perhatian daripada Amerika Syarikat (AS) dalam kes tuduhan meliwat yang sedang dihadapinya.

Malah, katanya, beliau turut mendapat sokongan daripada pemimpin negara Islam lain seperti Turki dan Qatar.

Tambahnya, dalam isu kes liwatnya itu beliau turut mendapat sokongan daripada bekas Presiden Indonesia, B.J Habibi selain 58 Ahli Parlimen Australia.

"Minggu lalu saya pergi ke Qatar, Perdana Menteri, Syeikh Hamad jemput saya. Peluk saya dan bagi sokongan. Perdana Menteri Turki, (Recep Tayyip Erdogen) peluk saya dan dengan sedih berkata, saya menyokong kamu.

"Hillary Clinton (Setiausaha Amerika Syarikat) ketika di Qatar, apabila dia nampak saya dia terus bangun dan salam. Saya ingat kalau peluk, saya pun OK tetapi dia tidak peluk saya, kalau dia peluk, nanti Utusan Malaysia akan ambil gambar.

"Saya nak tanya dia bagaimana keadaan Clinton (bekas Presiden Amerika Syarikat) kerana membuat pemeriksaan jantung. Tetapi belum sempat saya bertanya, dia kata sebenarnya kami bersama anda Anwar, kami berjuang untuk keadilan," katanya ketika berucap pada majlis sambutan Tahun Baru Cina di Sekolah Menengah Kian Kok dekat sini hari ini.

Turut hadir, Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Naib Presiden PKR, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan, Presiden Parti Maju Sabah, Datuk Yong Teck Lee dan Pengerusi PKR Sabah, Ahmad Thamrin Jaini.

Menurut Anwar, beliau turut mendapat sokongan daripada wartawan luar termasuk seorang editor terkenal dari India yang datang ke Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tiada ulasan: