Selasa, 28 Januari 2014

ADUN Kajang, Chin Ciss mampus, SPR panggil Pilihan Raya Kecil

Tindakan seekor babi, Lee Chin Cheh (Chin Ciss) meletak jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang dibuat demi kepentingan Pakatan Rakyat di Selangor.

Malah, babi ini berkata, keputusan tersebut turut dilakukan bagi membolehkan ketiga-tiga parti komponen dalam Pakatan Rakyat itu mengukuhkan kemampuan mereka dalam berkhidmat kepada rakyat di negeri berkenaan.

"Keputusan saya untuk mengosongkan kerusi DUN 25 (Kajang) adalah untuk kepentingan bersama dan mengukuhkan kebolehan Pakatan Rakyat berkhidmat untuk rakyat Selangor," kata babi ini menerusi satu kenyataan media pada malam Isnin.


Pada masa sama, babi ini turut mengucapkan terima kasih kepada para pengundi di Kajang yang memberi kepercayaan kepadanya untuk berkhidmat.

"Saya mengucapkan jutaan terima kasih dan terhutang budi kepada semua pengundi di Kajang yang telah memberi peluang kepada saya menjadi wakil rakyat DUN N25 Kajang," katanya.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang lalu, kerusi DUN Kajang menyaksikan pertembungan lima penjuru melibatkan Lee Ban Seng calon Barisan Nasional (BN-MCA), Mohd Khalid Kassim (bebas), Mohamad Ismail (Berjasa), Ong Yan Foo (bebas), Ir Mohd Iwan Jefry Abdul Majid (bebas) dan babi ini sendiri daripada PKR.

Babi ini memenangi kerusi itu selepas mendapat 19,571 undi meninggalkan calon BN dengan majoriti 6,824 undi.

Terdahulu, Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Hannah Yeoh mengumumkan peletakan jawatan babi ini dalam satu sidang media tergempar di Dewan Annexe, Shah Alam pada petang Isnin.

Tindakan mengejut itu dilihat sebagai membuka laluan kepada penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor bagi membolehkan beliau dilantik sebagai menteri besar yang baharu jika memenangi kerusi tersebut.

1 ulasan:

Angelika berkata...

Saya tidak dapat cukup berterima kasih kepada Dr EKPEN TEMPLE kerana telah membantu saya mengembalikan kegembiraan dan ketenangan dalam perkahwinan saya setelah banyak masalah yang hampir menyebabkan perceraian, alhamdulillah saya bermaksud Dr EKPEN TEMPLE pada waktu yang tepat. Hari ini saya dapat mengatakan kepada anda bahawa Dr EKPEN TEMPLE adalah jalan keluar untuk masalah itu dalam perkahwinan dan hubungan anda. Hubungi dia di (ekpentemple@gmail.com)