Selasa, 10 November 2009

versi Facebook. Nik aziz terima rasuah ke makkah

Rafi Awg Kechik: NIK AZIZ kata - dia dan keluarga ke Mekah bukan guna duit rasuah walaupun ada yg tajanya sekeluarga melebihi RM300,000.Kata dia lagi, org yang tajanya mungkin nak ambil berkat sebab tu kadang2 selipar diapun kena curi. Selipar dia pun ada berkat.Kita nak juga tahu takkan kerna berkat sehingga sanggup keluar duit sebanyak itu.Atau dpt kontrak apa2 dan bakal dpt apa2 kontrak. Nak tahu definisi rasuah ni..

Comment
Abdul Malik Ibrahim:
Lagu P Ramlee sesuai > Tanya sama pokok apa sebab goyang nanti jawab pokok??????????? Fikir sendiri le. Mana ada orang nak taja RM300,000 begitu saja. PAS ada definasi sendiri ttg Rasuah. Aku buat tak pe orang buat haram!!

Panglima Husin: Nak sebut pasal selipar kena curi, selipar buruk saya pun asyik diambil org semasa di masjid. Nampaknya berkat betui selipar saya tu. Lebih berkat jika sponsor org miskin pi mekah.

Rafi Awg Kechik: Kalaulah org UMNO yg dapat tajaan begitu...gegak gempita PAS pukul canang. duit rasuah.. siap dgn hukum hakamnya.. cuma nak tanya adakah Hai yg dibuat tu Haji Mabrur sebab guna duit tajaan?

Faizal Haredz: Dia buat takpa... kita buat rasuah...

Ariff Hakimi Zulkifli: as i mentioned before Mr Rafi, ada udang sebalik mee. tengok yg sponsor tu siapa pulak... orang yg telah mendapat konsesi balak dan lesen billboard di seluruh kelantan... masyuk!!!!

Rafi Awg Kechik: Panglima - betul tu.. kata org, mana mungkin tempua bersarang rendah kalau tak ada sebabnya.

Ahmad Nizam A Rahman: Aik? Tang dia... Nak Ambik Berkat? Wahhhh banyak cantik... pasnih mesti dia jawab.. "ambo nih supo ayoh la... kalu anok sponsor.. nok wat lagu manow... ambo gi jer la" Tapi N.Ajis tetap tak mengaku. Rm300,000 bukan skit. SPRM, SIASAT PERKARA NI!

Zec Ezrizal: P-pas K-kuat R-rasuah

Khairi Jalalluddin: lebai malang

Rafi Awg Kechik: Ahmad Nizam - dia kata dia tak langgar kaedah SPRM? Tu yg kita nak tahu tu... sumbangan adakah tak termasuk dlm kategori rasuah..

Ahmad Nizam A Rahman: Orang yang menaja tuh sudah semestinya akan berkata "Ambo pung nok jadi jutawey jugoppp.."

Rafi Awg Kechik: Ariff - kalau betul- takkan itu bukan namanya rasuah..?

Ariff Hakimi Zulkifli: Tengok sponsor/ tajaan tu masuk melalui siapa? menantu dia yg CEO PMBK jugak... ish ish ish... kuat betul dia ni kumpul duit... tak lekat2 jugak kes... tapi nak buat macam mana... nak berkat...

Ahmad Nizam A Rahman: Rasuah bermaksud sesuatu yang ada kebaikan atau mendatangkan keuntungan atau sesuatu perkara yang diberi atau memberi dan menerima dan juga diterima yang mana apabila berlaku sesuatu urusan memberi dan menerima itu, maka akan berhasilnya akan perkara lain. Ini juga termasuk kepada perkara yang sudah lepas walaupun baru diberi pada hari ini. Soal dia pegi Mekah guna duit sponsor nih, rasanya dia lebih tahu... dia gi Mekah guna tajaan Halal atau Haram.

Rafi Awg Kechik: Ahmad Nizam- dia ni org PAS kata Tok Guru- takkan toookkk guruji tak tahu hukum haklam naik haji..

Ahmad Nizam A Rahman: Macam satu kes yang berlaku, dimana seorang baru sahaja menang loteri tapi nak gi bayar zakat, apakah hukumnya? Sama juga, duit tajaan (bunyinya sedap) tapi sebenarnya duit itu adalah galakan, sogokan, atau sebarang taksiran yang mewujudkan satu kaedah hingga berlaku kepada sesuatu perkara yang menguntungkan, atau mengadakan, maka itu adalah dikatakan...?

Manzaidi Mohd Amin: Mustahil Cina SBJ yg taja tu tak nak apa-apa imbuhan bila dia labur RM320,000 utk Nik Aziz lima beranak (termasuk menantunya) pi makkah. Jumlah suku juta ringgit tu banyak, takkan Cina tu baik hati nak sedekah tanpa ada niat nak dptkan tanah Melayu di bandar Kota Bharu utk luaskan empayarnya. Sekarang ni hampir 80 peratus tanah Melayu di bandar KB dah dimonopoli oleh SBJ, lepas ni 20 peratus lagi akan diambilnya setelah dia labur RM320,000 pada nik aziz sekeluarga.

Ahmad Nizam A Rahman: Hukum Hakam Naik Haji semua orang tahu... yang tak tahu kena gi belajar. Tapi orang yang tak tahu adalah hukum hakam perbelanjaan atau perkara yang subahat! Itu Allah SWT yang tahu... atau N. Ajis dan penyumbang itu lebih tahu!

Abdul Malik Ibrahim: TUN M pernah berkata orang politik bukan hanya perlu bersih tetapi juga mesti di lihat bersih. Dgn menerima tajaan ini walaupun tak lekat kes, orang akan lihat Nik Aziz Tidak Bersih dari rasuah!! Bagus laa macam tu...

Ariff Hakimi Zulkifli: kes ini kes benar Mr Rafi... last few days saya bersama individu PAS yg anti menantu tok guru (the CEO). mereka dok bising2 coz ada yg hantar surat layang kpd tok guru pasal hal ni... dalam PAS kini ada kumpulan yg pro-tok guru tetapi anti menantu tok guru.

Kamaluddin Idrus: Jangan nanti keluar fatwa Nabi pun pernah ditaja menunaikan haji :-)

Ahmad Nizam A Rahman: Manzaidi - Kalau RM320,000 dibahagikan dengan 5 beranak untu ke Tanah Suci, harga kos setiap seorang adalah RM65,000 bersaamaan dengan 25 orang kampung yang pergi dengan Tabung Haji (ambik kos RM13,000 setiap orang). Apakah ini dinamakan ibadat atau pembaziran ?

Ariff Hakimi Zulkifli: Manzaidi, sponsorer tu bukan Dato' Tan SBJ... tapi owner Abroad Network... dikenali Din Seratus

Ahmad Nizam A Rahman: Abroad Network - Company yang pasang banyak billboard kat Negeri N.Ajis nih!

Rafi Awg Kechik: Nik Aziz akui tunai haji atas biaya individu

KOTA BHARU – Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau bersedia menerima tawaran untuk mengerjakan haji daripada sesiapa sahaja asalkan tidak menyalahi perlembagaan Suruhan Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Mursyidul Am Pas berkata, sebelum ini pun dia jarang ke Makkah dengan belanja sendiri memandangkan ada sahaja individu yang ingin membawanya ke Tanah Suci.

"Orang nak bawa saya pergi Makkah, kenapa saya nak tolak. Saya pergi ke Makkah ni jarang belanja saya sendiri. Orang tolong bayar. Semua orang berebut (nak bawa ke Makkah).

"Selipar saya pun orang ambil. Dia kata bukan curi tapi nak ambil berkat. Selipar saya di rumah saya tak boleh letak bawah, letak habis tak dok (hilang)," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di sini, semalam.

Beliau berkata, sudah bertahun-tahun beliau diminta oleh orang-orang tertentu untuk pergi ke Makkah.

"Bertahun-tahun saya diminta oleh orang tertentu untuk pergi ke Makkah. Tahun ini dua orang nak hantar ke Makkah," katanya.

Beliau berkata demikian kita diminta mengulas dakwaan pihak tertentu yang mengatakan beliau yang akan berangkat ke Tanah Suci bagi mengerjakan haji tahun ini ditaja oleh individu tertentu.

Menurut dakwaan itu, Nik Abdul Aziz ditaja menunaikan haji dengan tiket ‘VVIP’ yang harganya mencecah RM65,000 seorang.

Ketika ditanya, adakah ia akan menimbulkan rasuah, Nik Abdul Aziz berkata, tidak timbul soal rasuah.

"Tidak timbul rasuah. Biar tentu dulu, kalau tentu rasuah saya tolak. Biar tentu rasuah benda apa (atas apa). Dia nak bawa. Dia nak bayar tambang.

"Alasan dia nak bawa saya, saya tidak tahu. Tahun depan pun ada lagi yang nak bawa," katanya.

Ariff Hakimi Zulkifli: yes A Nizam... betul tu... owner dia jugak dapat banyak konsesi balak di kelate ni

Mohd Soffi Othman: tuan2, dalam parti PAS tidak ada istilah rasuah. mereka guna istilah sedekah, tajaan, derma, sumbangan, wakap dan sebagainya. Dalam parti UMNO je ada istilah rasuah, riba,dll. Fikirlah sendiri...PAS mendakwa seolah2 semua pemimpin mereka syumul.

Panglima Husin: Parti kuat rasuah. Pembohong rakyat, dasar anak pelaq, parti ajaran sesat

Rafi Awg Kechik: Maknanya Nik Ajiz anak beranak ke mekah guna duit rasuah? Betul komen saya ni...!

Hairil Samad: Bg PAS ni sedekah...bukan rasuah... tp klu org lain dia jd rasuah... klu org lain berkawan dgn bukan islam dia kata haram..tp klu PAS dia berkawan dgn bukan Islam dia jadi halal.. ni lah fatwa PAS..

Rafi Awg Kechik: KI- itu biasa, fatwa yg menangkan mereka..org lain buat salah.

Rafi Awg Kechik: Manzaidi- adakah SPRM mengkategorikan kes Nik aziz ini bukan rasuah?Atau SPRM juga kecut perut atau menghalalkan apa sahaj yg Nik Azi buat?

Ahmad Nizam A Rahman: Kalau betul telahan tuan, maka ia akan menjadi betul . Soal persepsi adalah kedua. Option sekarang adalah Halal atau Haram N.Ajis pergi Ke Tanah Suci dengan duit tajaan tersebut. Suruh N.Ajis jawab dulu, kemudian, persepsi lain akan diberi.

Rafi Awg Kechik: Mohd Sofi- syumul haprak tu..!

Mohd Soffi Othman: itulah PAS. bakal berkubur bersama DAP dan PKR dalam PRU 13.

Zailan Jauhari: ulamak akhir zaman.. Dajal pun bole menyamar jadi ulamak

Kamaluddin Idrus: Betul kalau merujuk kepada bukan PAS :-)

Najib Mohd: Aku ingat nik aziz ni lain dari yg lain rupanya x seperti yg di sangkakan.

Rafi Awg Kechik: Ahmad Nizam- saya setuju dgn anda- ada dua persoalan- yg pertama sumbangan RM300,000 itu, rasuah atau tidak? Kedua- halal haram hukumnya Nik Ajis pegi dgn cara begini?

Kamaluddin Idrus: Boleh berbangga orang buat perkara khurafat (kemungkinan besar) dengan mencuri selipar dia.

Rafi Awg Kechik: Najib- mana ada lain- bezanya seban dan kpih, jubah dan selubung je..cakap tak serupa bikin..

Suraya Yaacob: Hehe..

Ahmad Nizam A Rahman: Owhh... kunun selipar pun orang ambik... nak cakap dia tuh keramat ke apa ? Kalau betul orang nak bawak dia tetiap tahun, sepatutnya sebagai Menteri Besar, kena mendahulukan orang yang susah dan miskin yang tak mampu nak pergi ke Mekah. Bukan dia yang gaji berbelas ribu ringgit tapi mentangkedarah duit tajaan!

Panglima Husin: Kalau dah banyak kali sangat pergi haji atas tajaan, adalah lebih baik n. Aziz uruskan tajaan utk org2 miskin ke mekah.

Najib Mohd: Ye lah.. Bersara lah cepat pok nik.

Manzaidi Mohd Amin: mmg susahlah nak dakwa atas nama rasuah sebab semua ni dah pakat. Cuma niat Datuk SBJ tu mmg kita dah tau la apa yg dia nak selepas ini. Kita org melayu jati kelantan lepas ni bersedialah utk berputih mata dgn kehilangan sehektar demi sehektar tanah rizab melayu di KB dan bandar2 utama di Kelantan. masalah org melayu kita, dapat beli rumah murah ... Read MoreSBJ seunit pun dah bangga...kembang lubang hidung. Padahal mereka tak tahu dlm satu perumahan tu berapa ratus hektar tanah melayu jatuh ke tangan cina kaya raya tu

Ariff Hakimi Zulkifli: bagi orang PAS, tok guru kan maksum ..... so takde salahnya laaaa...

Suraya Yaacob: Kalau Nik Aziz ikhlas dan tawadduq, dia akan serahkan tempat ke haji (yang telah beliau pi) kepada org lain yg belum berkesempatan.Itu baru pemimpin agung.

Panglima Husin: Kalau selepas taja tu, ada imbuhan balik.... Rasuah la tu

Suraya Yaacob: Dan kalau ianya boleh mempengaruhi keputusan kita... rasuahlah tu

Suraya Yaacob: SPRM... where r u??

Ahmad Nizam A Rahman: Perumahan SBJ - Perumahan yang cukup mahal dengan kualiti yang tidak munasabah. Ada seorang kawan, si pemasang Astro, mengatakan bahawa, semua jenis rumah dia dah panjat di Kelantan ni. Rumah perumahan yang paling teruk binaan di bahagian atasnya adalah Perumahan SBJ yang berharga bawah RM130K.

Hairan, harga mahal, tetapi kualiti rendah. Sedangkan yang berharga atas dari RM130K, semua molek. Sebab Cina nak beli-kena laa wat elok2. AMbik contoh di Taman SBJ di Baung, buat rumah mahal2, last2 Melayu mana mampu beli, akhirnya setiap bulan di Mesyuarat Exco, diluluskan untuk pembelian oleh Bukan Melayu.

Di Melaka, tanah sekangkang kera, belakang MITC (Taman Tasik) Harga sebuah rumah teres 3 bilik, luas dari spec SBJ, - RM92K. Negeri kecik, cantik, maju, rumah murah. Rumah Kelantan - Mahal - PAS BodoH!

Rafi Awg Kechik: YB- rasa Nik Aziz tu ikhlas ke tidak?

Najib Mohd: Laporan dah buat ke

Rafi Awg Kechik: Zailan- sapa dajal tu?

Rafi Awg Kechik: Baca kenyataan dia tu..sombong..angkuh..kununnya nak cerita dia tu berkat...

Ahmad Nizam A Rahman: Seperti saya nyatakan... kununya dia tu keramat!

Rafi Awg Kechik: Betullah khurafat

Rafi Awg Kechik: Najib- SPRM tak perlu laporan, mereka boleh siasat punca kenapa Nik Aziz dan keluarga disumbagkan sebanyak itu... kalau pemimpin BN/UMNO-kecoh satu negara... bab PAS ke DAP ke... makan masa - silap2 hingga Nik Aziz mati pun belum dapat dakwa atau tak habis siasat... kdg2 ada double standard jugak siasatan SPRM ni..

Suraya Yaacob: Saya tak faham lah dlm isu ni.Kenapa rakyat terutama org Melayu membiarkan diri mereka diperkotak katikkan? Mungkin tak tau rakyat negeri menikmati lebih baik? Mungkin begitu inginkan syurga diakhirat dan mengganggap pengorbanan di dunia diperlukan? (Itu di Manek Urai) berisgtighfar saya..

Manzaidi Mohd Amin: Nik aziz kata dia hidup sederhana, rumah buruk (belakang rumah buruk tu tersergam rumah batu nilai jutaan ringgit). Dia tak nak duduk rumah rasmi MB di JKR 10, nak duduk rumah sendiri (sbb bila duduk rumah sendiri RM30,000 peruntukan selenggara rumah MB masuk ke rumah dia di Pulau Melaka. Dia kata, kerajaan negeri tak akan pasang pintu gerbang ... Read Moresebab membazir, sebaliknya peruntukan utk pintu gerbang akan dibina rumah utk keluarga miskin. Skg ni, dia makin tamak, tahun lepas baru gi haji, tahun ni gi pulak. Kalau dia betul2 nak hidup sederhana, dia kena tolak tajaan tu atau pilih 30 org miskin bawanya ke makkah. Ni pergi satu keluarga, duduk hotel eksklusif dan buat haji pun cara eksklusif. mabrur ke haji dia ni? Saja nak tanya

Manzaidi Mohd Amin: Baca kenyataannya, saya tak pernah lagi jumpa dgn pemimpin yg riak dan takbur seperti nik aziz ni. Cakap pasal selipar dia mcm dia tu wali. Ya Allah... ampunkan dosa aku.

Norhisham Musabro: kalau gitu hujah nik aziz, dan sprm kata tak salah, ramai lah yg boleh ajak aku gi umrah. Rupanya selama ni aku dikalangan mrk yg rugi! Cuma kalau difikirkan ada ke orang nk taja jika takde apa2 jawatan??

Ahmad Nizam A Rahman: Bro Rafi, ini adalah taksiran Rasuah dalam Perundangan Malaysia yang dipetik dari www.sprm.gov.my

-Takrif Suapan wang, derma, alang, pinjaman, fi, hadiah, cagaran berharga, harta atau kepentingan mengenai harta, iaitu apa-apa jenis harta, sama ada alih atau tak alih, faedah kewangan, atau apa-apa manfaat seumpama itu yang lain; apa-apa jawatan, kebesaran, pekerjaan, kontrak pekerjaan atau perkhidmatan, dan apa-apa perjanjian untuk memberikan pekerjaan atau memberikan perkhidmatan atas apa-apa sifat;

apa-apa bayaran, pelepasan, penunaian atau penyelesaian apa-apa pinjaman, obligasi atau liabiliti lain, sama ada keseluruhannya atau sebahagian daripadanya;

apa-apa jenis balasan berharga, apa-apa diskaun, komisen, rebat, bonus, potongan atau peratusan;

apa-apa perbuatan menahan diri daripada menuntut apa-apa wang atau nilai wang atau benda berharga;

apa-apa jenis perkhidmatan atau pertolongan lain, termasuk perlindungan daripada apa-apa penalti atau ketakupayaan yang dikenakan atau yang dikhuatiri atau daripada apa-apa tindakan atau prosiding yang bersifat tatatertib, sivil atau jenayah, sama ada atau tidak sudah dimulakan, dan termasuk penggunaan atau menahan diri daripada menggunakan apa-apa hak atau apa-apa kuasa atau kewajipan rasmi; dan apa-apa tawaran, aku janji atau janji, sama ada bersyarat atau tidak bersyarat, untuk memberikan suapan mengikut pengertian mana-mana perenggan (a) hingga (f) yang terdahulu.

Norizan Abd Hamid: Masya-Allah

Suraya Yaacob: Dikatakan tawadduq sebab dia minum pakai kole!!!

Ariff Hakimi Zulkifli: pernah ada kes dikelantan.... seorang pegawai diajak oleh rakan ke Jakarta, disponsor hotel sahaja, tiket sendiri bayar, pun kena tahan SPRM, siap masuk court... ni kes ratusan ribu RM kalau tak kena, tak tahu laaa... tapi nilai bilik hotel pegawai tu duduk memang juta laaaa... juta rupiah... hahhaha

Ahmad Nizam A Rahman: Mana pencacai PAS... aku nak dengar pendapat dan fatwa dari mu!

Ariff Hakimi Zulkifli: mana pergi badut2 pAS ni... bagi la komen...
aku keluarkan isu ni di wall aku 2 hari lepas, bukan main badut2 ni kutuk aku... ni diam pulak .... wei badut, where are u?

Fadzil Mohamed: Takder ke Penyokong kuat/tegar Nik Aziz nak masuk campur dalam kes WANG EHSAN NAIK HAJI TUAN GURU ni...? Takkan dok diam pulak... Tok Guru dah kena teruk ni...?

Manzaidi Mohd Amin: Kita yg duduk kat bawah ni NM jgn lah mimpi dan menaruh harapan mcm Zaiton Sameon tu. Siapalah kita org nak taja? Apa kita blh bagi pd org yg nak taja kita? Kawasan balak? Kita ada tanah hutan ke? Yg tu bukan mak ayah kita punya. Kita nak bagi tanah rizab? Yg tu pun bukan hak mak ayah kita. Sebagai rakyat, kita hanya mampu berputih mata sajalah dan... Read More terpaksa tunggu giliran tiga atau lima tahun lagi kalau nak pi makkah. Nak cari mana RM65,000 nak pi makkah? Rasanya 10 tahun bekerja pun tak cukup lagi. Tapi nik aziz dlm sekelip mata dan tiap2 tahun boleh pi makkah tunai haji dan buat umrah. Inilah nilai seorg pemimpin yg mengangkat dirinya sebagai pemimpin sederhana dan pemimpin yg hanya pakai selipar jepun.

Suraya Yaacob: Depa dok pikiaq awatlah depa bodoh.Depa patut minta utk depa sendiri. kahkahkah...

Suraya Yaacob: Kita ada tanah dalam kampit.Kita nak tanam pokok bunga.ada org nak taja dak?

Norhisham Musa: kalau nik aziz bukan pegawai awam (trmasuk MB dan anggota pentadbiran) dia tak salah apa2.. Tp tidak jika sebaliknya.. Kalau sprm tak siasat ianya tak adil pd aku. Sprm kena clear bab ni. Ni soal dunia. Nanti jd precedent. Soal berkat n wali allah dll subjektif. Nanti ada org yg ambil rasuah jdkan ini alasan utk menghalalkan tindakan mrk

Norizan Abd Hamid: dah banyak sangat isu tu yang diam membisu... dekat wall saya pun dah zip nampaknya huhuhu...

Ariff Hakimi Zulkifli: takde ke orang nak taja aku pi naik haji... kalau ada yg pakej RM15 ribu cukup la, tak payah taja yg pakej RM65 ribu macam yg tok guru... nanti orang kana panggil aku Haji (S) Ariff laaaa... hahahahah... (s) tu refer to "sponsored"... kena letak macam askar pencen... eg. Jeneral (R)... (R) tu retired... hhahahahaha

Ahmad Nizam A Rahman: Subjektif atau Objektif, yang penting sekarang hanya ada dua pilihan / opsyen:
1. Tajaan ke Tanah Suci itu Halal
2. Tajaan ke Tanah Suci itu Haram

Ahmad Nizam A Rahman: Kalau Halal, alhamdulillah, kalau haram, 1,000 orang kata dia wali atau keramat aku takkan akui.... mana der wali / keramat pakai benda haram ?

Ahmad Nizam A Rahman: Setau aku ler

Manzaidi Mohd Amin: kalau aku org umno, aku tak akan duduk dia, tentu aku ke pejabat SPRM esok buat laporan. apa ke hal nye ni RM320,000 utk lima beranak pi makkah. padahal tahun lepas baru pi. tahun ni pi pulak. sepatutnya sebagai tok guru, dia kena tolakkan tajaan tu. pergi ikut hukum. bila ada kemampuan baru pergi. Dulu dia juga nasihatkan org2 tua jgn jual tanah dan lembu semata-mata buat belanja nak pi makkah. Nak pi jugak hah simpan sampai cukup. Malangnya rakyat kelantan.

Norhisham Musa: manzaidi> aku ckp sbb tugas aku mmg selalu terima dugaan tu. Mcm ariff hakimi ckp ttg ke jakarta tu. Aku kdg2 jaga semua item/bil ada dlm simpanan nk cover diri. Pergi mana2, leisuru dll tak berani ajak kwn2 sbb bimbang disalah anggap. Sbb tu aku insan yg rugi jika nik aziz tak salah

Ahmad Nizam A Rahman: AKu orang UMNO... tapi aku nak tunggu RAK buat laporan!

Ariff Hakimi Zulkifli: betul tu Sdr Norhisham... better be careful... penjawat awam memang banyak dugaan...

Norhisham Musa: arif> esok aku akan call sprm. Sbg rakyat aku jg ada hak. Jgn ada double standard.

7 ulasan:

hajimea berkata...

baik taja orag pegi mekah dari taja pusat judi dan pusat maksiat..ULAMAK pewaris NABI..HINA ULAMAK umpama MENGHINA ALLAH..sedih la orang islam bila dah buta tuli..

hajimea berkata...

MANZAIDI ooo MANZAIDI..bukak mata dan telinga..MAHATHIR pegi mekah dulu pub GUNA duit RAKYAT..berbeza MAHATHIR "rompak" duit RAKYAT..TUAN GURU NIK AZIZ RAKYAT BAGI..MANE LEBIH BAIK BRO???

Tanpa Nama berkata...

mnde ni sng je
psl tajaan je pn, sume ckp rasuah sbb ade niat laen, ok2, kite tnggu je tgk ade ke projek si penaje tu dpt ke x, kasi tunjuk dulu "niat laen" tu, baru bule kate rasuah, kalo sume taja rasuah, scholarship kire rasuah?? dok taja program sane sini ntuk publisiti xkire rasuah?? program kebajikan kerajaan sndiri ade penaje, mcm mane tu??

asal xtaje orng susah?
suke ati dia la nak taje sape pn, dah duit dia, nik aziz pn orng ssh ape, kalo x, xde kene dia nak amek tajaan tu, kalo ikutkan pn, nak taje, taje le orng yg pawe2 sket, makbul sket doa2 dia nnti

bnyk sgt tajaan tu kot??
hahaha, nantak dia la nak taje bnyk mane, kalo taja sket orng ckp kedekut, taja bnyk ckp rasuah, kalo btol xpuas ati psl bnyk sgt, kire kalo taje sket dah xkire rasuah la ek??

so, kesimpulannye, tnggu jela ek, kalo btol rasuah, kite sndiri akan taw, xtaw kat sini pn taw kat akhirat, xbule lari mane nye, orng alim kalo bwat slh pn, msti nmpak punye la

psl telus x telus kerajaan, bdn pncegah rasuah ke, polis ke, hape ke, xyah nak sebuk la kat cni, xkan abes punye la

itu saja, terima kasih

Tanpa Nama berkata...

erm kalo hati dh buta...kalo diri dh fanatik ....bagilah fakta...tunjuklah kebenaran hati tetap buta...jgn nanti agama terjual...bangsa tergadai baru nak rasa bersalah....jgn ingat "tuan guru tu nabi"....nik aziz bukannye maksum....logiknye....kalo dh terima tajaan beratus ribu g buat haji tiap2 thn tu dh kira rasuah la.mana keikhlasan nk g wat hj kalo g hj pon org taja...org yg taja pon org cina....ni isu berhala terbesar di asia yg nik aziz luluskan siap bg derma lg tu pun x leh nampak g..yg ni pon x nampak...susah la kalo dh fanatik...pikirla sndiri org2 PAS

Tanpa Nama berkata...

Mane SPRM? Xdepon... hehehehe

matkelate berkata...

hajimea sudahlah lu.lu pun sama juga.baik lu pergi tengok berhala besar la lagi bagus.nok tunjuk pandai agama konon.

matkelate berkata...

nik aziz sama juga,lebih baik gi tengok berhala besar lagi bagus.nok tu7njuk pandai agama tapi tok pandai jaga agama.