Jumaat, 27 November 2009

Siapa Kolonel Mat?

Selepas satu demi satu Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mewujudkan masalah dalam parti itu, hari ini beliau meletakkan kesalahan itu berpunca daripada wujudnya konspirasi hendak menjatuhkan beliau oleh seorang lelaki berpangkat 'Kolonel'. Dan Kolonel itu hanya dikenali sebagai Mat.

Tanpa menamakan sepenuhnya 'Kolonel' itu, Nik Aziz mempersoalkan kenapa ia berlaku. Katanya, apa yang tak kena Islam yang dibawanya. Kalau Islam tak betul, maka Nabi Muhammad tak betul. Jibrail tak betul dan Allah taala sendiri tak betul.

Begitu tegas dan marah sekali beliau kepada 'Kolonel Mat' itu. Entah wujud atau tidak manusia bernama 'Kolonel Mat' itu, hanya Nik Aziz saja yang tahu. Dia boleh mereka-cipta apa saja yang dia mahu, janji rekaan itu dapat menyelamatkan kelemahannya dalam mentadbir parti Pas sejak dua menjak ini.

Namun, tampil beberapa golongan cerdik pandai yang mempersoalkan kata-kata Nik Aziz itu. Mereka berkata, Menteri Besar Kelantan itu tidak wajar mencampuradukan Islam yang dibawa Nabi Muhammad, Jibrail dan Allah taala dalam kancah politik.

Islam yang diturunkan Allah melalui Jibrail kepada Nabi Muhammad sudah lengkap selengkap-lengkapnya, cuma islam yang dibawa oleh Nik Aziz tidak betul. Ada banyak kelemahan dan penyelewengan dari segi hukum.

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran