Ahad, 27 Julai 2008

Saya telah menerima komen daripada seorang tetamu yang menamakan dirinya sebagai Anonim. Atas permintaannya, saya dengan senang hati menyiarkan penuh teksnya tanpa diubah walau sepatah ayat pun. Saya harap tetamu semua dapat menerimanya, sama ada secara positif dan negatif. Masing-masing mempunyai tanggapan tersendiri. Terima kasih. - Manzaidi


Anonim telah membuat komentar baru pada posting Anda "Dr Aminah vs Bush"

Assalamualaikum Warahmatullah
Sebenarnya wanita yang berada di dalam gambar ini bukannya Dr Aminah Wadud. Jikalau kita Google gambar Dr Aminah Wadud dan kita bandingkan dengan gambar wanita ini, kita jelas akan dapat melihat bahawa mereka adalah dua wanita yang berbeza.

Lagipun, Dr Aminah Wadud adalah orang kulit hitam (African-American) sedangkan wanita ini jelas berdarah Asia - sama ada Arab, Pakistan atau India.

Saya juga ingin memberi komen kepada apa yang diucapkan oleh Saudari Saibah - walaupun saya faham anda marah tetapi menyumpah serana bukan cara yang diajarkan oleh Islam.

Memberikan nasihat atau pandangan tidak perlu kepada menggunakan kata-kata yang tidak baik. Apatahlah lagi hingga sampai menyumpah seseorang.

Sepatutnya kita doakan mereka - Dr Amina Wadud dan wanita ini - agar mereka diberikan hidayah serta taufiq oleh Allah.

Bukannya mengharapkan mereka terus sesat untuk disiksa oleh Allah. Allah maha pengasih dan penyayang. Tidak kena pada tempatnya untuk kita mengaitkan nama Allah dengan kehendak kita yang mengharapkan kehancuran bagi orang lain.

Lagipun, kalau kita doakan Dr Amina Wadud khususnya agar dia bertaubat, taubatnya itu berupaya untuk menarik kembali mereka yang dia telah sesatkan kembali kepada Allah, insha allah.

Moga-moga saudara blogger boleh mengambil tindakan membetulkan keadaan dengan mengeluarkan rencana ini dari lelamannya.

Empangan Emas

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran