Ahad, 7 September 2008

Pada hari lelong dan saman itu...

Malam esok (8hb) saya bertolak balik ke Kelantan. Naik bas jam 9 malam dari Shah Alam. Jangka sampai Pasir Mas sekitar jam 5 pagi.

Lusa (9hb) saya buat sedikit persiapan untuk menghadapi kes lelong tanah/rumah Lubok Jong di Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Mas.

Tulat (10hb) jam 9 pagi saya berada di Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Mas. Saya hanya akur dan bersedia menerima apa saja tindakan oleh Pejabat Tanah dan Jajahan berhubung tapak tanah/rumah berkenaan.

Saya langsung tidak mengharapkan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Mas, Haji Rosdi Mahmad dan adiknya Jafri Mahmad hadir. Pada saya, mereka tidak akan hadir pada hari pelelongan itu kerana mereka langsung tidak merasa bersalah menganiayai orang.

Saya telah nekad dan akan hadapi apa saja bentuk hukuman yang diambil oleh Pejabat Tanah dan Jajahan.

Pada 14hb ni saya balik Kelantan sekali lagi, sebab 15hb kena hadir ke Mahkamah sesyen Kota Bharu. Hari 15h ini yang paling menakutkan saya. Saya akan berdepan dengan peguam yang dilantik oleh RHB Bank Islamik untuk menyamankan saya (selaku penama rumah) kerana menyebabkan berlaku tunggakan sehingga RM12,8++.

Ahhhh (mengeluh) saya tak tau nak buat apa. Saya keseorangan menghadapi semua ini. Saya reda dengan apa saja yang bakal berlaku ke atas saya. Saya sedar, mulai 15hb ini akan berlaku perubahan dalam kehidupan saya.

Perubahan macam mana saya tak tahu, tetapi yang pastinya ia akan memberi kesan kepada sumber kewangan saya kerana terpaksa menanggung beban hutang yang dicipta oleh Haji Rosdi dan adiknya.

Dengan rendah diri, saya minta rakan-rakan yang beragama Islam agar selepas solat setiap hari, tolong mendoakan keselamatan untuk saya. Tolong mendoakan agar Allah melepaskan saya daripada azab yang dicipta oleh orang kaya tidak berhati perut ini.

Wasalam...

Tiada ulasan: