Selasa, 28 Oktober 2008

Sketsa Pesisir - i

Mohd Rozlan Mohamed Noor:
Sketsa persis menjentik hati, mungkinkah Rani Mukherjee akan turut bergelar Datuk? Seorang sahabat berSMS dengan saya dari Terengganu.

Ediramle Ismail:
Pada saya apa salahnya Shah Rukh Khan bergelar Datuk kerana dia memang layak. Lagi pula satu pemilihan yang kreatif oleh pihak yang menganugerahkannya. Mungkin separuh orang orang di dunia ni kenal nama dia. Itu bermakna dia ada kehebatannya yang tersendiri. Kalau Rani Mukarjee dapat datuk pun elok juga. Sekadar pandangan.

azle abdullah:
PAKSI akan menganjurkan Program Penghayatan Seni di Kuala Pahang, Pekan Pahang pada 01 Nov. 2008 mulai jam 8.00 pagi - hingga malam. Semua teman yang berminat di jemput hadir. terutama yang berada di Pahang, juga semua AJK dan Ahli Persatuan Sasterawan Pahang. (inderapura) Program ini mendapat kerjasama sepenuhnya dari Inderapura.

Manzaidi MohdAmin:
Alahhh apa nak herankan... pingat banyak. Tak ada had. cakap jer tahun ni nak bagi berapa, mereka buatlah jumlah yang nak diberikan. Lagipun, sama ada Shah Rukh atau Rani dapat atau tidak, tak rugi apa-apa pun. Hanya satu atau dua butir jer... kalau dua-dua artis tu tak dapat, pingat tu tak ke mana pun. Bukannya mereka nak hulurkan pada kita. Malah kalau rakyat kita yang dapat anugerah sekali pun bukannya mereka kenal kita. Orang luar dapat pun, kita macam ni juga, sama telah orang kita dapat, pun macam ni juga kedudukan kita. So, tak payahlah kita nak habiskan masa bincang pasal pingat memingat ni. Mereka ada prosedur nak pilih yang layak dapat pingat. kalau kita nak jugak, hah! cepat-cepat cari menantu. Tunggu setahun, dapatlah anugerah Datuk. Tak gitu kek nih rakan-rakan?

azle abdullah:
idea yang kreatif. betul tu, kita fikirkan tentang periok nasi kita lebih baik, tentang dunia sastera kita lebih baik. buatlah kerja kita. selama ini pun bukan orang nilai kita, edi yang dah teruk jaga pesisir, cikgu pengerusi yang dah pimpin pesisir begitu lama pun masih ada yang pertikai jasanya, peranannya, apa lagi sebut pasal bagaimana nak balas jasa dan budinya pada pesisir. tetapi kita bekerja bukan untuk anugerah! paling-paling tidak dapatlah sekeping sijil....

Supian Hassan:
Kita ni kadang-kadang jadi sibuk dengan kerja orang, buat kerja kita sebaik dan seikhlas mungkin, ganjaran serah saja pada tuhan, pasti balasannya adil dan saksama.

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran