Ahad, 18 Oktober 2009

Versi Facebook

DrMasjuki Musuri: Salam semua. Berhentilah menuding jari kepada orang lain, banyakkan melihat ke dalam diri untuk muhasabah (menghisab diri) untuk membuat Islah. Yang terasa banyak berdosa jgn tangguh bertaubat. Yg selalu rasa diri tu dah cukup pandai, kaya, berkuasa,... belajarlah merendah diri sedikit dgn merujuk, terutamanya kepada Allah melalui kitabnya & Rasul melalui Sunnahnya. Allah tidak berat mengampun dosa besar asal kita segera taubat. yg tidak diampun adalah kerana sengaja tidak bertaubat. Lagu pendek ini mungkin membantu menenang jiwa kita hari ini agar tidak jadi orang yg rugi.Read MoreLagu Nyanyian Warga Prihatin Penenang Jiwa.

Comment
Mariniey Mohd: betul tu dr...manusia ni kdg2 hanya ingat diri dia lah yang paling perfect...org lain semua tk kena..sanggup nayakan org lain lak tu...kan

DrMasjuki Musuri: Salam sejahtera utk marini...

Pekida Rnd: Melelehhhh.... Alhamdulillahhhh

DrMasjuki Musuri: 4. An Nisaa' 17. Sesungguhnya taubat di sisi Allah hanyalah taubat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilan (tak tahu - kononnya), yang kemudian mereka bertaubat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah taubatnya; dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

DrMasjuki Musuri: Allah bijak menilai penipuan kita, tahu kata tak tahu, sedar kata tak sedar... dengan sengaja membuat dosa. Beraninya kita menentang dan menipu Allah terang terangan.
Ada siapa yg tak tahu berzina itu dosa besar ketika ini? jadi mula saat ini, jika kita masih lagi melakukannya, akan di ampunkankah dosa itu nanti berdasarkan ayat tadi??? fikir lah sendiri dan jawablah sendiri.
Jika hidup menentang Allah terang terang, boleh kah yasin dan tahlil yg dibacakan oleh orang lain di liang kubur kita membantu ??? Kami yakin anda tahu jawabnya (jangan buat buat tak tahu sudahlahhh). Oleh itu, Janganlah ingat allah akan lepaskan kita yg suka ambil kesempatan atas sikap pengampunnya Allah (konon - ingat, allah bijak mengesan kefasikan, kepalsuan hati, mulut dan tangan kita).

DrMasjuki Musuri: any body can deny?

Manzaidi Mohd Amin: Sejuk mata memandang alam, tenang jiwa diselimuti rahmat, harmoni perasaan diselubungi nur...Alhamdulillah Dr. Sesunguhnya kita akan ditempatkan dalam kalangan org2 beriman.

DrMasjuki Musuri: insyaallah jika kita terus ikhlas dan bersungguh sungguh berusaha ke arah itu...

DrMasjuki Musuri: apa yg Warga Prihatin temui hasil kajian selama ini, yg dirasai oleh segenap jiwa warga sangat menenangkan dan meyakinkan.

DrMasjuki Musuri: Alhamdulillah segala puji untuk Allah yg memberikan petunjuk hidayahnya. Alangkah sejahteranya dunia jika semua manusia tahu aapa yg kami tahu.
Bagaimanalah hasil kajian berpuluh tahun nak di paparkan dalam ruang fb yg sempit dan masa yg terbatas ini...

Mohd Hazazi: Ayahnda Dr,anakda setuju. Manusia yang dibalut dgn ilmu Allah akan mengenal erti kemanusiaan. Kezuhudan,dan senantiasa membawa risalah murni untuk mencapai tahap redo Allah.
Bertaubat mampu mambawa jiwa yang bergoncang kpd jiwa tenang. InsyaAllah. Semoga Allah merahmati kita semua!

Tiada ulasan: