Khamis, 28 Mei 2015

'Saya tegur sebab Najib banyak buat silap' - Tun M


'Saya tegur sebab Najib banyak buat silap' - Tun M

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan setiap tegurannya kepada Datuk Seri Najib Razak dalam pelbagai isu adalah kerana kesilapan Perdana Menteri itu sendiri akhir-akhir ini.

Tegasnya, Najib dilihat perlu sedar dan segera bermuhasabah diri kerana kesalahan yang dilakukan dalam pelbagai isu semasa terutama berkaitan syarikat pelaburan strategik negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Saya ikhlas menegur serta mengkritik kepimpinannya demi menjamin survival UMNO dan Barisan Nasional (BN), kebelakangan ini Najib banyak mengelirukan rakyat terutama dalam isu 1MDB.

"Seperti contoh, Najib nyatakan tiada kaitan 1MDB dengan penglibatan jutawan Malaysia, Jho Low namun hakikatnya berlainan.

"Najib juga kata dana 1MDB disimpan dan dilabur di Kepulauan Cayman, tetapi sehingga kini tiada bayangan di mana duit itu berada. Menteri Kewangan merangkap Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB kata sebahagian duit daripada Kepulauan Cayman yang ditebus disimpan dalam bentuk tunai USD1.103 billion di bank BSI Singapura, tetapi bank tersebut menafikannya selain menyifatkan 1MDB memberi dokumen palsu," katanya yang kini berada di Jepun sehingga 1 Jun depan.
Dr. Mahathir berkata demikian ketika dihubungi bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan di sini pada malam Rabu.

Pada Rabu, Najib dalam blognya memberitahu, banyak daripada apa yang diperkatakan Dr. Mahathir baru-baru ini tidak mempunyai objektif dan salah sama sekali.

Kata Najib, persoalan yang perlu dibangkitkan adalah apakah motif Dr. Mahathir yang memilih saat ini untuk meluahkan kecaman yang direka-reka kumpulan pembangkang yang dahulunya dikecam beliau sebagai pembohong.

Najib menegaskan Dr. Mahathir sering mendakwanya melakukan sesuatu disebabkan apa yang dimaklumkan orang kepadanya apabila mereka datang menemuinya.

Dalam pada itu kata Dr Mahathir, realitinya Najib sendiri tidak pernah menjawab setiap persoalannya selama ini.

"Hakikatnya Najib tidak pernah menjawab semua soalan saya setakat ini.

"Bila buat penafian hanya secara umum saja. Najib tidak pernah memberi jawapan secara ilmiah dan berfakta selama ini," ujarnya.

Kata Dr. Mahathir lagi, kesediaannya untuk berdebat dengan Najib sebelum ini masih belum dijawab.

"Boleh buat siaran langsung debat itu di RTM atau mohon mana-mana syarikat televisyen swasta untuk menyiarkannya. Najib tidak boleh menggunakan saluran komunikasi sendiri untuk menghentam saya dari jauh," jelasnya.

Dr. Mahathir turut menyatakan kesediaannya untuk berjumpa Ahli Majlis tertinggi (MT) UMNO pada bila-bila masa untuk menjelaskan sebarang isu.

"Presiden UMNO sepatutnya menjemput saya untuk beri justifikasi kepada setiap kritikannya selama ini. Biar semua ahli mendengar sendiri," ujarnya.

Sebelum ini, Dr. Mahathir menyatakan kesediaannya pada bila-bila masa untuk berdebat secara terbuka dengan Najib berhubung pelbagai isu berbangkit termasuk 1MDB dengan disaksikan rakyat jelata.

1 ulasan:

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI