Selasa, 24 Mac 2009

Lagi komen pasal Yeop

HARI ini tiga lagi MZ (Yeop) terima SMS daripada pembaca Sinar Harian Perak. Mereka mengulas pasal pojok MZ yang dinamakan YEOP siaran Ahad 22hb Mac 2009.

1. SAYA rasa terpanggil untuk membuat sedikit komen berhubung kait dengan inti pati coretan Yeop dalam ruangan tetapnya bersama Yong di dalam akhbar ini pada keluaran 21dan 22 Mac lalu. Maaflah Yeop kalau saya andaikan Yeop seumpama ‘robot’ yang minda dan pemikiran seperti telah diprogramkan untuk UMNO sahaja.

Sepatutnya Yeop berfikir secara waras dan mengkaji secara telus dan membuat keputusan secara berhemah dan tidak hanya menghukum PR dan sebagai kesimpulan di atas kemelut politik yang masih lagi berlarutan ini, semuanya berpunca dari UMNO.

Kerakusan, ketamakan, keegoan, penyalahgunaan sistem perundangan dan kehakiman serta institusi raja-raja dipergunakan, semuanya menjadi perencah untuk menjayakan misi ‘bacul’nya di negeri Perak ini.

Rentetan dari peristiwa tadi jugalah tercatatnya peristiwa ‘sidang DUN bawah pokok’ dan pembinaan ‘plak dan tugu demokrasi’. Jadi saya nak tanya Yeop, siapakah yang memulakan lakonannya? UMNO (BN) atau PR?. - PAKJANG


2. UNTUK pengetahuan Yeop, kami yang condong pada PR pun tak pernah pergi ke tugu demokrasi itu malah tak pernah pun diajak berkumpul di situ. Tapi kami lebih takut pada pemimpin yang bercakap hal agama malangnya dari segi akhlak, aurat dan amal jauh lari dari ajaran yang sebenarnya.

Sampai ada pemimpin yang mengatakan seorang YB yang masih mengajar agama adalah salah dalam Islam. Bila masa nak buat kerja rakyat katanya. Ya Allah kenapa sampai begitu sekali kelamnya hati? - SALIKIN


3. KEPADA Yeop, kenapa nak bersedih dan menangis setiap hari. Kami rakyat Perak lagi sedih, dalam zaman yang penuh dugaan dan moden ini masih ada tangan-tangan jahat yang merampas hak kami sebagai rakyat Perak.

Baru sekarang nak cari alim ulamak? Pemimpin atasan yang tak menutup aurat tapi bercakap bab Islam, macam mana pula? Yeop pun perasankan? Tapi sengaja buat tak nampak. RAKYAT PERAK.

Tiada ulasan: