Jumaat, 23 Oktober 2009

Nik Aziz desak PAS adakan Muktamar Khas Luarbiasa



PETALING JAYA: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz mendesak parti itu untuk mengadakan Muktamar Khas Luarbiasa bagi menyelesaikan beberapa isu dalaman parti termasuk kemelut barisan kepimpinan di peringkat pusat.

Beliau berkata melalui muktamar berkenaan memberi peluang kepada perwakilan untuk membuat keputusan yang akan menentukan haluan parti.

"Untuk kali ini, saya dengan kuat merasakan bahawa perlu ada perubahan dalam pemain-pemain penting yang menduduki kerusi kepimpinan PAS diperingkat pusat.

"Kita panggil mesyuarat parti yang tergempar misalnya mungkin dipanggil muktamar khaslah.

"Kalau nak kirakan, kitalah yang sepatut buat dulu demi “tajdid” kita perlu buat Mesyuarat Agong Luarbiasa ini," katanya melalui blog peribadinya www.blogtokguru.com.

Menerusi blog tersebut juga, Menteri Besar Kelantan itu turut mengaitkan mengenai kepimpinan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali.

"Bila Mesyuarat Agong tak mahu tukar Presiden, misalnya maka tidak mengapalah, kita pakat-pakat belalah.

"Begitu juga dengan isu-isu disekitar Hassan atau Mustafa yang tak habis-habis dengan nak bekerjasama PAS dengan Umno ke arah kerajaan Perpaduan atau UG (Unity Government).

"Tenggelam-tenggelam, timbul, kemudian dihidupkan, kemudian dimatikan pula bila nampak orang marah. Apa ni?" katanya.

Katanya lagi melalui Muktamar Khas itu juga dapat menyelesaikan permasalahan yang timbul dalam parti.

"Tidak boleh jadi ni, kita duk “ghok-ghak” (kacau) begini, oOrang boleh terima atau tak boleh terima, bawa ke Muktamar Khaslah, senang cerita.

"Biar tentu sah, nak ikut yang mana... kita nak kekal yang mana dan buang yang mana," katanya. - MSTAR

1 ulasan:

zaidi mat ail berkata...

Salam,

Saya rasakan ada satu kejutan bakal berlaku dalam PAS nanti.

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran