Rabu, 10 April 2013

5 Mei hari mengundi

PUTRAJAYA - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 20 April sebagai tarikh penamaan calon manakala hari mengundi pada 5 Mei bagi Pilihan Raya Umum Ke-13. Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof dalam sidang akhbar di sini hari ini turut mengumumkan 30 April sebagai tarikh mengundi awal.
 
PM bertemu calon-calon BN
Perjumpaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan semua calon-calon Barisan Nasional (BN) baru sahaja bermula di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) tengah hari ini. - UTUSAN ONLINE

PRU-13: 2 kriteria calon boleh menang BN diutamakan - PM
 
Dua kriteria calon boleh menang bakal menjadi pertimbangan utama Barisan Nasional (BN) iaitu kebolehan diri sendiri pemimpin tersebut dan juga penerimaan para pengundi di kawasan yang diwakili dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Perjumpaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sewaktu mengadakan pertemuan dengan semua calon Barisan Nasional (BN) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) tengah hari ini berkata:

"Objektif utama ialah menubuhkan kerajaan dan bukannya tumpuan untuk menjadi calon.

"Dan kalau ada yang tidak terpilih itu, kalau pun dia merajuk cukup setakat 24 jam sahajalah. Lepas itu turun membantu jentera," katanya.

Tiada ulasan: