Rabu, 13 Mac 2013

Siapa yang kita lawan sebenarnya??

Sebak mendapat tahu mengenai berita terbaru gugurnya anggota kita. kita ingatkan dah reda..rupanya sangkaan itu jauh meleset nampak gayanya...geng penceroboh ni memang sengaja menempa nahas..memang sengaja menjolok sarang tebuan.

Dari hari pertama kita bagi peluang..kita hormati hak mereka sebagai manusia terutamanya yg seagama dgn kita..kita hormati hak antarabangsa..kerana kita memang dikenali sifat itu menghormati negara jiran....selama ini..bila negara mereka menghadapi bala bencana..tanpa fikir panjang kita akan menghulur bantuan, tetapi ini balasan mereka. 


Bukan setakat mereka berani menidakkan hak kita utk mempertahankannya..malah mereka sanggup main kotor dan bila ada anggota kita yg gugur..ada pula yg kata mereka itu tidak syahid..kerana yg kita tentang itu saudara seagama kita.

Apa yg bakal admin kongsi mungkin akan mengubah persepsi kita..admin sempat bersembang dgn beberapa pegawai dan anggota keselamatan yg terlibat dgn operasi ini..dan cerita yg mereka sampaikan amat meremangkan bulu roma admin. Mana taknya? rasa mcm berada dlm cerita seram pulak. Apa yg perwira2 kita disana hadapi adalah jauh dr jangkauan minda kita. Ianya secara umum bukanlah sesuatu yg dapat kita cerna dgn mudah.

Beberapa hari ini...di media massa, kita disajikan dgn gambar pelbagai tangkal yg dgunakan oleh penceroboh2 ini sbg bekalan mereka di medan perang.admin mulanya agak kurang percaya keberkesanannya..tapi mendengar sendiri cerita dr mereka..admin jd terkesima. 


Bayangkan...anggota kita meronda dibawah pohonan kelapa sawit..mereka mampu terbang dan bergerak pantas di celah2 ranting pokok. Tembakan dihambur bertalu2..sikit pon tak lut. Seorg Perwira menceritakan bagaimana satu kelopak pelurunya dihambur..sebiji pun tak memberi kesan. 

Akhirnya..dia yg mempunyai sedikit ilmu, membenamkan peluru ke tanah, dan membaca beberapa surah Al Quran. Peluru itulah yg menembusi tubuh penceroboh itu yg akhirnya tumbang menyembah bumi.

Itu belum kira bermacam kesan pelik yg dialami Perwira kita. Tak hairanlah bilamana semakin ramai perwira kita akan memastikan mereka sentiasa dlm keadaan berwuduk semasa bertugas.malah ada yg mula membawa Al-Quran kecil dalam poket. Bukan mereka tak buat sebelum ni..tapi tak sangka sampai begini keadaan musuh yg mereka hadapi.

Bagi perwira yg bukan beragama islam..menggunakan cara mereka sendiri. Tak cukup dengan itu..mereka guna taktik kotor..menembak curi dan mengaburi pasukan kita dgn beberapa kali tawaran serah diri yg ternyata palsu.

Beginikah cara seorng muslim berperang? setahu admin..walaupun dalam islam kita berperang dgn menggunakan akal..ia tidak bermaksud kita harus menggunakan cara buruk atau kotor. Itu pengecut namanya, tapi itulah..ajal maut di tangan Tuhan.sebanyak mana tangkal mereka bawa sekalipun..kuasa Tuhan adalah lebih hebat.sepandai2 mereka yg bergantung pd jin dan setan..akhirnya tumpas dan tewas juga.

admin difahamkan..bg golongan penceroboh ini..ianya adalah perkara biasa..membawa tangkal dan azimat ke medan perang..bagi menambah semangat mereka dan juga menaikkan kemampuan mereka. Itu mungkin menguatkan lagi penjelasan terhadap kekejaman yg telah mereka lakukan kepada perwira kita yg syahid sebelum ini.

Bila syaitan sudah beraja di hati..hilang kemanusiaan mereka. Islam lagikah mereka kalau sudah ternyata syirik sebegitu?

Wallhualam....namun kita masih bersikap baik..apa saja mereka lakukan..tetap kita jalankan tugas fardhu kifayah..menguruskan mayat mereka dgn cara terhormat.sanggupkah mereka buat begitu dgn kita?

Tiada ulasan:

Kes Hafizul: Peringatan dan pengajaran